دسر هیجان انگیز برای یک عصرانه خاص

به گزارش دیار سلمان، هوا بسیار گرم شده و بازار بستنی فروشی ها هم داغ. در پذیرایی از مهمانان ویژه در یک مهمانی مفصل که خانم خانه تمام تلاشش را برای خوش گذشتن به مهمان ها نموده، فقط کیک بستنی است که می تواند همه چیز را تمام کند.

دسر هیجان انگیز برای یک عصرانه خاص

ضمناً این کیک برای تولد هم مناسب است.

مواد لازم

500 گرم آرد گندم

3 عدد تخم مرغ

100 گرم روغن مایع

2 /1 یک پیمانه شیر

(معادل 150 میلی لیتر)

مغز گردو به میزان دلخواه

500 گرم بستنی با طعم دلخواه

میوه های حلقه شده (موز و توت فرنگی)

به میزان کافی برای بین لایه ها

میزانی میوه شکری یا تازه برای تزئین

150 گرم شکلات تخته ای تیره

1. ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و با همزن خوب بزنید تا مایه ای یکدست و کرم رنگ به دست آیدسپس به آن روغن مایع اضافه نموده و هم زدن را ادامه دهید. حالا نوبت افزودن شیر به این مواد است. در اینجا هم باید مواد را خوب مخلوط کنید.

2. بعد از مخلوط شدن مواد، آرد را کم کم و به تدریج به آنها اضافه نموده و آرام به مدت پنج دقیقه کاملا هم بزنید تا گلوله های آرد از هم باز شده و خمیری یکدست داشته باشید. قالبی را که می خواهید کیک را در آن بپزید کمی چرب نموده و آردپاشی کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید.

3. فر را با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت (معادل 180 درجه سانتی گراد) روشن نموده و بگذارید گرم گردد. قالب کیک را در فر به مدت 75 تا 85 دقیقه حرارت دهید تا کیک پخته و پف دار گردد.

4. بعد از پخت کیک، آن را از فر درآورده و بگذارید خنک گردد. بعد از دو ساعت که خوب خنک شد، آن را از قالب جدا نموده و با کارد مخصوص برش نان، آن را به سه لایه افقی برش بزنید.

نکته: اگر موقعی که کیک داغ است آن را از قالب بیرون یباورید و یا برش بزنید، کیکتان خرد و تکه تکه می گردد. پس مهم است که کمی صبر پیشه کنید تا کیک حسابی خنک گردد.

5. لایه های رویی و وسطی را به آرامی برداشته و کنار بگذارید. بستنی را روی لایه اول خوب پهن کنید تا یکدست و صاف گردد. حلقه های میوه (توت فرنگی و موز) به همراه تکه های گردو را روی بستنی بچینید تا سطح آن را خوب بپوشانند. حالا نوبت به خامه می رسد. خامه ای را که آماده نموده و در یخچال گذاشته اید درآورده و روی میوه ها یک لایه خامه ریخته و با قاشق صاف کنید.

6. پس از چیدن بستنی، میوه، گردو و خامه نوبت به گذاشتن لایه بعدی کیک می رسد. روی کیک (لایه وسط) به همان ترتیب بالا بستنی، میوه، گردو و خامه بریزید و بعد لایه سوم کیک را روی آنها قرار دهید. کیک آماده شده را به مدت سه ساعت در فریزر بگذارید تا لایه ها خوب در هم فرو روند. بعد از این مدت کیک را خارج نموده، با شکلات آب شده (به روش بن ماری) روی آن را بپوشانید و با خامه و میوه های شکری یا تازه تزئین کنید.

خامه

شیر، شیرخشک و پودر خامه را با وانیل و شکر در ظرفی ریخته با دور تند همزن برقی، هم بزنید. حدود چهار دقیقه کافی است. به حدی باید زده گردد که میزان مواد (خامه) دو برابر میزان اولیه اش بگردد. بعد از این کار ظرف محتوی خامه را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا آماده گردد.

مواد لازم

100 گرم (یا یک بسته) پودر خامه

2 ق س شکر

2 /1 یک ق س شیر خشک

4 /3 لیوان شیر

2 /1 ق چ وانیل

فوت وفن

این کیک چون بستنی دارد بهتر است زود مصرف گردد. بعد از درآوردن از فریزر قیافه کیک حداکثر تا 45 دقیقه زیبا و شکیل باقی می ماند، بعد از این مدت شکل و شمایل کیک بستنی تان به هم می ریزد، پس تا گرم نشده نوش جان بفرمایید.

برای آب کردن شکلات تخته ای به روش بن ماری کافی است آن را داخل کاسه ای بریزید، سپس کاسه را در کاسه بزرگ تری حاوی میزانی آب قرار داده و روی شعله اجاق گاز بگذارید تا شکلات آب گردد.

یه جور دیگه

می توانید برای اینکه خامه بین لایه های کیک بستنی ساده نباشد، به آن پودر قهوه یا شکلات رنده شده اضافه کنید.

از کجا بخریم؟

پودر خامه در بسته بندی های 500 گرمی و کمتر در فروشگاه های لوازم شیرینی پزی و قنادی عرضه می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2377

به "دسر هیجان انگیز برای یک عصرانه خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسر هیجان انگیز برای یک عصرانه خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید