خبرنگاران یک میلیارد و 823 میلیون مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شد

به گزارش دیار سلمان، اردبیل- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در هشت ماه امسال با افزایش 143 میلیون متر مکعبی نسبت به سال گذشته، یک میلیارد و 823 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش خانگی، صنعتی و نیروگاهی این استان مصرف شده است.

خبرنگاران یک میلیارد و 823 میلیون مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شد

سردار اسماعیلی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: از کل گاز مصرف شده در این مدّت، 993 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و صنعتی و 830 میلیون متر مکعب نیز در نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

وی افزود: این میزان مصرف گاز طبیعی در استان 9 درصد نسبت به مدّت مشابه سال قبل رشد داشته که بخش خانگی و صنعتی با 66 میلیون متر مکعب و بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با 77 میلیون متر مکعب رشد، بیشترین افزایش را نسبت به مدّت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و برودت هوا در استان اردبیل در یک ماه اخیر، مصرف گاز مشترکان خانگی در روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی از شهروندان و مشترکان خواست ضمن صرفه جویی در مصرف گاز، نسبت به مخاطرات گاز گرفتگی در فضاهای سربسته و رعایت نکات ایمنی دقت کرده و در مواقع بروز حوادث مربوط به گاز طبیعی و مسائل فنی با واحد امداد شرکت گاز استان اردبیل تماس بگیرند.

اسماعیلی همچنین از نصب چهار هزار انشعاب در سطح استان اردبیل طی سالجاری خبر داد و گفت: سال جاری بیش از 138 کیلومتر خط گاز نیز به طول شبکه گازرسانی این استان اضافه شده و مجموع شبکه گذاری گاز در استان اردبیل از ابتدای تأسیس شرکت تا به امروز به بیش از 9 هزار و 763 کیلومتر رسیده است.

وی مجموع علمک نصب شده گاز در سطح استان اردبیل را نیز 241 هزار و 276 مورد گفت و افزود: با جذب 12 هزار و 240 مشترک جدید در بخش خانگی و تجاری در سال جاری، مشترکان گاز طبیعی استان اردبیل به 502 هزار 26 مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به گازرسانی به یک هزار و 350 روستای این استان گفت: همه جمعیّت ساکن در 29 نقطه شهری استان از گاز طبیعی لوله کشی شده بهره مند هستند و نرخ جمعیت تحت پوشش روستایی استان نیز به بیش از 95 درصد رسیده است.

وی افزود: هم اینک پروژه گازرسانی به 133 روستای استان اردبیل در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح ها تا سال آینده، میزان برخورداری خانوار روستایی از گاز طبیعی به 98 درصد رسیده و استان اردبیل در امر گازرسانی به استانی سبز تبدیل می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1464

به "خبرنگاران یک میلیارد و 823 میلیون مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک میلیارد و 823 میلیون مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید