تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده پیشکسوت درگذشت

به گزارش دیار سلمان، تورج شعبانخانی، آهنگساز و خواننده که او را با آهنگ محبوب هنوزم چشم های تو مثل شب های پرستاره است و ترانه بهار بهار چه اسم آشنایی می شناختیم در سن 68 سالگی بر اثر بیماری از جهان رفت.

تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده پیشکسوت درگذشت

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

او یکی از مشهورترین آهنگسازانی است که در حوزه موسیقی پاپ قبل و بعد از انقلاب کارهای شاخصی از خودش به جا گذاشته بود. تورج شعبانخانی کسی بود که فریدون فروغی را با قطعه آدمک به جامعه موسیقی معرفی کرد. او با خوانندگان مطرحی چون سیمین غانم، فریدون فروغی و مازیار قبل از انقلاب و ناصر عبداللهی بعد از انقلاب همکاری داشت.

این خواننده و آهنگساز دوست داشتنی پانزدهم بهمن ماه 1329 در تهران به جهان آمد. از میان اعضای خانواده اش فقط او اهل موسیقی بود. یکی از برادرانش قهرمان کشتی بود و خود تورج هم زیر نظر برادرش تا 17 سالگی تمرین کشتی می کرد.

کم کم سراغ موسیقی جز رفت. سرش پر از ملودی بود. در دانشگاه علم و صنعت مهندسی قبول شد اما عشق به موسیقی باعث شد یک گیتار بخرد و مهندسی و دانشگاه را رها کند. او در آزمون صدا و سیما قبول شد و توانست زیر نظر اساتیدی مثل مرتضی حنانه موسیقی را بیاموزد. سیمین غانم که دختر خاله اش بود هم در این کلاس ها حضور داشت.

تورج شعبانخانی از روز پنجشنبه بیست و سوم آبان ماه بر اثر عارضه ریوی در یکی از بیمارستان های شهر همدان بستری شده است.

این هنرمند قرار بود روز آدینه 24 آبان ماه به همت انجمن موسیقی استان همدان و همکاری یک آکادمی آزاد موسیقی کارگاه آموزشی آسیب شناسی 100 سال ترانه در ایران را در مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا شهر همدان برگزار کند. از همان روز حالش به وخامت گذاشت و چندی روزی را هم در کما به سر برد.

اگر چه در سال های اخیر فعالیت چندانی در عرصه موسیقی نداشت اما ترانه های او که عمدتا مبتنی کارهای لطیف عاشقانه بودند به مذاق دوستداران جدی موسیقی پاپ خوش می آمد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 741

به "تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده پیشکسوت درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده پیشکسوت درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید