برنامه های زاهدی وفا برای وزارت کار بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده است

به گزارش دیار سلمان، حسینی گفت: برنامه های زاهدی وفا برای وزارت کار با توجه با اقتضائات کشور مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی و بر اساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول دولت مردمی تدوین شده است.

برنامه های زاهدی وفا برای وزارت کار بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده است

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در ملاقات جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت های متنوع و دامنه فعالیت های گسترده ای دارد از مدیریت شرکت های بزرگ مالی، صندوق های بازنشستگی، ارتباط با وزارت بهداشت و درمان تا بحث بیمه ها، اشتغال و رسیدگی به آسیب های اجتماعی به این مجموعه عریض و طویل مربوط است، اظهارداشت: این وزارتخانه نیازمند وزیری است که در کنار برخورداری از جایگاه علمی مرتبط، دانش و توان مدیریتی نیز داشته باشد و نگاهی به کارنامه علمی و اجرایی دکتر زاهدی وفا نشان می دهد که عنصر شایسته ای برای تصدی این مسئولیت است و رئیس جمهور با علم به توانمندی ها و کارنامه پیروز، وی را معرفی نموده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان نمود: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعنوان یکی از بزرگترین وزارتخانه های مالی نیازمند فردی است که در حوزه اقتصاد صاحب نظر باشد و با توجه به اینکه دکتر زاهدی وفا دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است و در عرصه مدیدیتی نیز طی سال های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت بوده است و بعلاوه معاون امور مالی وزارت امور مالی و دارایی، نماینده وزارت اقتصاد در شورا ها و کمیسیون های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری، شورای اقتصاد، کمیسیون مالی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی را در کارنامه عمکردی خود دارد بی تردید در کنار برخورداری از سلامت نفس می تواند در مدیریت درست و دقیق این وزارتخانه مالی گام های بلندی بردارد.

حسینی با اشاره به برنامه راهبردی و جامع وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد تحول و نوگرایی در وزارتخانه، گفت: زاهدی وفا با عنایت به دانش و تجربه پیروز مدیریتی در حوزه های مختلف، توانست در دوره سرپرستی بدور از هیاهو و با پرهیز از ورود به حاشیه های کاذب، فضای التهاب آمیز وزارتخانه را مدیریت کند و با اتخاذ تصمیمات درست و تخصصی، بعضی از مسائل موجود را رفع نموده و آرامش و انسجام لازم را برقرار سازد.

معاون رئیس جمهور بیان نمود: نگاهی به برنامه راهبردی دکتر زاهدی وفا گویای آنست که ایشان در پی ایجاد نظام مدیریتی قوی و توانمند در تمام شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه است و انتخاب مدیران انقلابی، توانمند و در سطح استاندارد های تخصصی اهتمام ویژه دارد.

وی گفت: این برنامه در راستای رسیدن به اهداف منظره و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه با اقتضائات کشور مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی و بر اساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول دولت مردمی تدوین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: اصلاح نظام بازنشستگی، ارتقای پایدار صندوق ها و اشتغال بعنوان یکی از اولویت های جدی دکتر زاهدی وفا است و ایشان برنامه خوبی برای حوزه اشتغال با توجه به ظرفیت های وزارتخانه دارد. بعلاوه در حوزه بهبود روابط کارگر و کارفرما، توانمند سازی کارگران و کارفرمایان و شرکای اجتماعی برای مشارکت موثر در نظام روابط کار و توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی در سطوح ملی و محلی در توان و برنامه ایشان واقع شده است.

حسینی تاکید نمود: فسادزدایی و ارتقای شفافیت و پاسخگویی از دیگر محور های اصلی برنامه راهبردی زاهدی وفا است که با توجه به مسائل ناشی از عدم شفافیت و بروز مفاسد در اداره شرکت ها و صندوق ها که در ادوار گذشته شاهد بودیم پیگیری سیاست فساد زدایی و شفافیت می تواند در ارتقاء و بهبود عملکرد وزارتخانه نقش مهمی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی در ارتقـاء رضایتمنـدی مـردم و حرکـت بـه سـمت پپیشرفت و عدالـت بعنوان شعار های اصلی دولت مردمی از جایگاه مهمی برخوردار است، گفت: زاهدی وفا فردی لایق، پرکار، دلسوز و مردمی است و در تعامل با سایر وزارتخانه ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بـا تـلاش هـای مجاهدانـه همـه مسـئولین و دسـت اندرکاران، قادر است موجبـات رضایـت مردم عزیز ایران اسلامی بویژه اقشار ضعیف و کم برخوردار را فراهم سازد.

حسینی اضافه نمود: رویکرد اصلی دکتر زاهدی وفا اصلاح و تقویت نظام تعاون، ارتقاء مهارت و اشتغال، تنظیم گری و تسهیلگری و بهبود روابط کار، اصلاح نظام رفاه و اصلاح نظام بازنشستگی و ارتقاء پایدار صندوق ها و سرمایه گذاری است.

معاون رئیس جمهور گفت: از برنامه های مهم دکتر زاهدی وفا تدوین پیوست رفاهی برای سیاست های نو دولت و تقویت بانک جامع اطلاعات رفاه ایرانیان و به خصوص تجمیع و یکپارچه سازی نظام حمایتی و تامین اجتماعی دولت است. حسینی بعلاوه توجه به حوزه توسعه خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از برنامه های دکتر زاهدی وفا خواند و گفت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سیاست گذار اصلی بخش های تعاون اشتغال و حمایت از سرمایه انسانی است و برنامه های دکتر زاهدی وفا می تواند در توسعه عدالت اجتماعی و افزایش رفاه جامعه تحول آفرین باشد. دکتر حسینی قانون مداری را از خصوصیات وزیر پیشنهادی خواند و گفت بیش از 20 سند بالادستی، سیاست های کلی و قانون جامع در حوزه این وزارتخانه وجود دارد که اجرای دقیق این قانون ها و سیاست ها منشا تحول در جامعه و برنامه های این وزارتخانه است و عزم دکتر زاهدی وفا اجرای دقیق این قانون ها و سیاست های اندیشیده شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بعلاوه از برنامه های راهبردی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی را ارتقاء مهارت و اشتغال خواند و گفت: کار ویژه زاهدی وفا توسعه و تحول نهاد های تسهیل گر در حوزه کسب و کار و اشتغال و هوشمند سازی فرایند کاریابی و اشتغال خواهد بود.

خبرنگاران سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2241

به "برنامه های زاهدی وفا برای وزارت کار بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های زاهدی وفا برای وزارت کار بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید