برجام؛ موضوع مذاکرات ریابکوف و سفیر اتحادیه اروپا در روسیه

به گزارش دیار سلمان، معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو، اوضاع کنونی پیرامون برجام و بعضی ابعاد مسئله کنترل تسلیحات را با توجه به توقف اجرای پیمان نابودی موشک ها مورد آنالیز قرار داد.

برجام؛ موضوع مذاکرات ریابکوف و سفیر اتحادیه اروپا در روسیه

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مارکوس ادِرر سرپرست نمایندگی سیاسی اتحادیه اروپا در مسکو ، در نشستی اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بعضی ابعاد مسئله کنترل تسلیحات در دنیا را مورد آنالیز قرار دادند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی وزارت امور خارجه روسیه، در این دیدار که روز دوشنبه انجام گرفت، وضعیت پیرامون بعضی ابعاد موضوع کنترل تسلیحاتی با توجه به توقف اجرای پیمان نابودی موشک های برد کوتاه و متوسط به ابتکارعمل آمریکا و همچنین مسئله کوشش بین المللی برای ادامه اجرای پایدار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران مورد آنالیز طرفین نهاده شد.

جزییات بیشتری درباره این دیدار و مذاکرات دو طرف منتشر نشده است.

معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز اوضاع کنونی پیرامون برجام را در نشستی با سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در مسکو مورد آنالیز قرار داده و بر مواضع روسیه در این باره تأکید نموده بود.

ریابکوف در این نشست تأکید نموده بود که لازم است تا کوشش های جمعی همه شرکت کنندگان در برجام از جمله سه کشور اروپایی در جهت حفظ توافقات و تأمین ادامه تحقق کامل برجام و اجرای تعهدات همه طرفین با توجه به اصل تقابل که از ابتدای امر پایه و اساس توافق هسته ای بوده، فعال تر از گذشته گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 358

به "برجام؛ موضوع مذاکرات ریابکوف و سفیر اتحادیه اروپا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام؛ موضوع مذاکرات ریابکوف و سفیر اتحادیه اروپا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید