ایجاد شبکه های عظیم دانایی در منطقه، مهم ترین جنبه جهانی شدن

به گزارش دیار سلمان، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: با توسعه تکنولوژی، جهانی شدن امری اجتناب ناپذیر است و از مهم ترین جنبه های جهانی شدن ایجاد شبکه های عظیم دانایی در منطقه است.

ایجاد شبکه های عظیم دانایی در منطقه، مهم ترین جنبه جهانی شدن

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی در نشست مجازی هم اندیشی توسعه همکاری با سازمان ها و مجامع بین المللی که امروز، سوم اسفندماه در وزارت علوم برگزار گردید، گفت: وجود سازمان هایی مانند سازمان ملل، اپیک، اکو و دی8 ضرورت همگرایی را در منطقه نشان می دهد و نکته مهم در این جهانی شدن آن است که هر کشور بخشی از حاکمیت ملی خودش را واگذار می نماید و گوشه ای از حاکمیت جهانی شدن را به دست می آورد؛ مانند عرصه ورزش که با حضور در مجامع بین المللی امکان استفاده از امکانات، شرکت در مسابقات جهانی، قاره ای و المپیک حاصل می گردد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اضافه نمود: سازمان های بین المللی یا سازمان های بین الدولی توسط دولت ها شکل می گیرند و وزارتخانه ها و ریاست جمهوری در شکل گیری آن ها دخیل هستند. سازمان های غیردولتی، اتحادیه های بین المللی و دانشگاهی هستند که دانشگاه در حوزه اختیارات خود می توانند به این سازمان ها بپیوندند.

وی در مورد تاثیرات جهانی شدن توضیح داد: منزوی نبودن و مطرح شدن در حوزه های بین المللی، استفاده از تجربیات دیگران که بسیار کلیدی است، رساندن استاندارد کشور به معیار های استاندارد های جهانی و شرکت در هنجارسازی های بین المللی از تاثیرات و مزایای جهانی شدن است.

سالار آملی در انتها اعلام کرد: امیدوارم دانشگاه ها بستر های بین المللی شدن را مدنظر قرار دهند و حداقل در چهار الی پنج سازمان و اتحادیه عضو شوند و در این راستا هماهنگی های لازم را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1605

به "ایجاد شبکه های عظیم دانایی در منطقه، مهم ترین جنبه جهانی شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شبکه های عظیم دانایی در منطقه، مهم ترین جنبه جهانی شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید