استفاده گروه های مخالف ماسک از ترفندهای فعالان ضد واکسن برای تبلیغ اطلاعات غلط در کانادا

به گزارش دیار سلمان، در حالیکه هر روز مناطق بیشتری از کشور برای کم کردن گسترش کووید-19 زدن ماسک را اجباری می نمایند، تعدادی از گروه های مخالف ماسک به حامیان ضد واکسن ملحق شده اند و از تکنیک های آن ها برای گسترش اطلاعات غلط و تشدید پیام خود استفاده می نمایند.

استفاده گروه های مخالف ماسک از ترفندهای فعالان ضد واکسن برای تبلیغ اطلاعات غلط در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

مایا گلدنبرگ استادیار فلسفه دانشگاه گوئلف که در زمینه عدم رغبت در واکسن زدن تخصص دارد، می گوید شباهت های بین گروه های سازمان یافته ضد ماسک و ضد واکسن بسیار زیاد است.

حداقل یک گروه ضد ماسک با نام بغل به جای ماسک شراکتی فعال با انتخاب واکسن کانادا دارد که یکی از بزرگ ترین سازمان های ضد واکسن کشور است.

با وجود اینکه بسیاری از کانادایی هایی که نمی خواهند ماسک بزنند با واکسن زدن مخالف نیستند، این حقیقت که گروه های ضد واکسن در جنبش تقریبا نو ضد ماسک دخیل هستند برای بسیاری از متخصصان سلامت نگران نماینده است.

با وجود اینکه شواهد بسیاری وجود دارد که استفاده از واکسن ها امن و موثر است، اما گروه های ضد واکسن تبحر خاصی به دست آورده اند تا بتوانند با گسترش اطلاعات غلط، موجب بی اعتماد شدن مردم به هدایت های پزشکی شوند. این چیزی است که طی دوران پاندمی می تواند عواقب جدی داشته باشد.

پیش از کووید-19، گروه های ضد واکسن داشتند این ادعای غلط را طرح می کردند که سرخک، که یک بیماری جدی است که می توان با واکسن از آن جلوگیری کرد، تهدید بزرگی نیست. یکی از پیامدهای این اطلاعات غلط این بود که میزان مقاومت مقابل واکسن افزایش پیدا کرد و باعث شد تعداد موارد سرخک در کانادا دوباره رشد کند. این در حالی است که این بیماری در اواخر دهه نود میلادی نابود شده بود.

در تشابه با این موضوع، طی دوران پاندمی کووید-19 هم گروه های ضد واکسن و ضد ماسک ادعا نموده اند که کروناویروس از بیماری های دیگر از جمله آنفلوانزا خطرناک تر نیست. این بخشی از کوشش آن هاست تا مردم را متقاعد نمایند که به متوقف کردن تدابیر بهداشت عمومی برای جلوگیری از گسترش بیماری بپردازند. این شامل واکسن، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک گذاشتن می گردد.

سازمان انتخاب واکسن کانادا، در کنار چند شاکی فردی دیگر، این ماه علیه رهبران بهداشت عمومی و رهبران سیاسی در چند شهرداری و همچنین استان انتاریو و دولت فدرال، از جمله نخست وزیر جاستین ترودو، دکتر ترسا تام افسر ارشد بهداشت عمومی و ملکه در دادگاه عدالت عالی انتاریو شکایت کرد.

در دادخواست این سازمان و افراد آمده که تدابیر سلامت عمومی کووید-19، از جمله قرنطینه، فاصله گذاری فیزیکی و ماسک زدن اجباری مشمول شکست حقوق ثبت شده در قانون اساسی می گردد. دادخواست همچنین ادعا دارد که اعلام پاندمی کاری غیرضروری در راستای اهداف غیرپزشکی بود. این گروه می گوید یکی از این اهداف شکل دهی به یک نظم جهانی مالی جدید و یک کوشش بزرگ و متمرکز برای واکسن زدن اجباری به تمام انسان های روی زمین با نظارت الکترونیک هم زمان است.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1276

به "استفاده گروه های مخالف ماسک از ترفندهای فعالان ضد واکسن برای تبلیغ اطلاعات غلط در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "استفاده گروه های مخالف ماسک از ترفندهای فعالان ضد واکسن برای تبلیغ اطلاعات غلط در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده گروه های مخالف ماسک از ترفندهای فعالان ضد واکسن برای تبلیغ اطلاعات غلط در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید