ارتش سودان بابت کشته های اعتراضات سه شنبه عذرخواهی کرد

به گزارش دیار سلمان، خبرگزاری خبرنگاران- در پی کشته شدن دو تظاهرکننده در جریان تظاهرات دومین سالگرد انقلاب سودان و سرکوب اعتراضات این کشور در سال 2019، ارتش سودان عذرخواهی کرده و نسبت به انجام تحقیقات درخصوص حوادث این تظاهرات متعهد شد.

ارتش سودان بابت کشته های اعتراضات سه شنبه عذرخواهی کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی نیروهای مسلح سودان در بیانیه ای گفت، به نیروهای حافظ اطراف مرکز فرماندهی کل هیچ گونه دستوری مبنی بر استفاده از گلوله علیه شهفرایندان صادر نکرده است.

فرماندهی کل سودان در این بیانیه گفت، بابت حوادثی که در تظاهرات رخ داده متاسف بوده و عذرخواهی می کند و به ملت سودان قول می دهد که در مورد این حوادث تحقیقات کند و نتایج را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

در این بیانیه بر تعهد به حفاظت از دوره انتقالی، محافظت از دستاوردهای انقلاب و مقابله با هر تلاشی که مانع موفقیت دوره انتقالی و انتقال دموکراتیک باشد، تأکید شده است.

فرماندهی کل سودان در این بیانیه گفت، جهت حفاظت از شهفرایندان، اطراف مرکز فرماندهی کل بسته شده است تا طرف هایی که دنبال سقوط فرایند انتقالی و ایجاد فتنه میان ملت و نیروهای مسلح هستند از این تظاهرات سوءاستفاده نکنند.

همچنین عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در بیانیه ای گفت: طی ساعات گذشته با حوادث حمله به تظاهرکنندگان صلح جو شوکه شدیم که در دومین سالگرد انقلاب 2019، اطراف مرکز فرماندهی کل تجمع کردند و دو تن از انقلابی ها در اثر این حملات کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که آنچه رخ داده جنایتی تمام عیار است که در آن از گلوله واقعی علیه تظاهرکنندگان صلح جو استفاده شده است. مساله ای که نمی توان در قبال آن سکوت کرد یا آن را نادیده گرفت.

در تجمع هزاران سودانی در خارطوم به مناسبت دومین سالگرد انقلاب 2019 دو تن کشته شدند.

خبرگزاری رویترز عربی به نقل از اتحادیه مشاغل سودان گفت، نیروهای امنیتی سودان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به سمت آنها گاز اشک آور و گلوله های واقعی شلیک کردند که در اثر آن دو مرد کشته شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1740

به "ارتش سودان بابت کشته های اعتراضات سه شنبه عذرخواهی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش سودان بابت کشته های اعتراضات سه شنبه عذرخواهی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید