اختصاص 1، 5 میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی بروجرد

به گزارش دیار سلمان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی بافت تاریخی بروجرد اطلاع داد.

اختصاص 1، 5 میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی بروجرد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی امروز چهارشنبه 21 خرداد 99 در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از بافت های تاریخی و آثار آن، بازسازی بافت تاریخی شهر بروجرد در دستور کار قراردادیم.

او اضافه کرد: در این عملیات اجرایی علاوه بر بازسازی بافت تاریخی، الحاقات نامتجانس جداره های بافت تاریخی نیز حذف شده و جداره های متناسب با بافت خانه های تاریخی هم جوار در محله طباطبایی بازسازی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با اشاره به وجود پنج محله تاریخی در بروجرد که هسته اولیه این شهر را تشکیل می دهد، اضافه کرد: درمجموع 270 هکتار بافت تاریخی در شهر بروجرد وجود دارد که در کنار خرم آباد یکی از دو بافت تاریخی شهری ثبت شده استان به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: با پیگیری های صورت گرفته و جذب اعتبارات نسبت به بازسازی و احیای بافت های تاریخی فرسوده و آسیب دیده استان اقدام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1071

به "اختصاص 1، 5 میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 1، 5 میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید