احداث 30 پروژه زیربخشی کشاورزی در لرستان

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با استفاده از اعتبارات سرمایه گذاران بخش خصوصی 30 پروژه زیربخش های کشاورزی به ارزش 1600 میلیارد تومان در دست احداث است.

احداث 30 پروژه زیربخشی کشاورزی در لرستان

اسفندیار حسنی مقدم اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور با یک نبرد تمام عیار مالی با کشورهای سلطه گر روبرو است در چنین شرایطی همه ما باید با هم اندیشی، همدلی و تعامل و با ارائه برنامه های مدون و منسجم جهت برطرف مسائل و در راستای بی نیازی کشور به بیگانگان، استقلال مالی، اقتدار و امنیت غذایی کوشش کنیم.

وی به تبیین فرصت ها و ظرفیت های موجود استان پرداخت و گفت: لرستان می تواند یکی از قطب های مالی کشور باشد، چون دارای ظرفیت های طبیعی و مادی فراوانی است و با تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی می توان به این مهم رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: با اعتبارات محدود دولتی و پیچیدگی های سیستم اداری توسعه بخش کشاورزی به کُندی پیش می رود بنابراین باید در ستاد توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی سرمایه. گذاران را حمایت و بعضی از کارهای اداری که مانع تسریع در کار سرمایه گذاران است را تعدیل و برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد ما این است که دنبال کارهای جهادی باشیم، توضیح داد: در قالب ستاد توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی تا به امروز حدود 30 پروژه با اعتبار 1600 میلیارد تومان کلنگ زنی شده و یا در آستانه صدور مجوز و کلنگ زنی هستند، با بهره برداری از آن ها شاهد جهش فراوری در زیر بخش های کشاورزی استان خواهیم بود.

حسنی مقدم ادامه داد: برای رسیدن به قله های رفیع توسعه باید قوی باشیم برای قوی شدن باید زحمت کشید و کوشش کرد از بعد مالی باید قوی باشیم یکی از بعدهای مهم مالی بخش کشاورزی است و باید جهادی کار کنیم با کارهای روزمره و روتین امور پیش نمی رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان توضیح داد: وزیر جهاد کشاورزی بر کشاورزی مبتنی بر قرارداد تأکید دارد، امروزه در دنیا 90 درصد کشاورزی مبتنی بر قرارداد است و در ایران این نسبت یک درصد است کشاورزی مبتنی بر قرارداد یک سرفصل باشد.

وی اضافه کرد: تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن و هوشمند با توجه به محدودیت های منابع آبی بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسد در این راستا یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، تشکیل تعاونی های فراوری و کشاورزی مبتنی بر قرارداد، کشاورزی در کشور را مالی تر و استفاده بهینه از منابع را در پی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1933

به "احداث 30 پروژه زیربخشی کشاورزی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 30 پروژه زیربخشی کشاورزی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید