احتمال استقرار ارتش چین در خیابان های هنگ کنگ

به گزارش دیار سلمان، سخنگوی ارتش چین دیروز بیان کرد: درصورت درخواست دولت هنگ کنگ، نیروهای نظامی چینی مستقر در هنگ کنگ می توانند برای حفظ نظم در خیابان ها مستقر شوند.

احتمال استقرار ارتش چین در خیابان های هنگ کنگ

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

این مقام نظامی چین دیروز در یک کنفرانس خبری در پکن اعلام نمود: ارتش چین از نزدیک اعتراض های خیابانی در هنگ کنگ را زیرنظر دارد و به ویژه وقایع یکشنبه اخیر را رصد نموده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه گذشته معترضان هنگ کنگی به دفتر نمایندگی چین در این شهر حمله کردند و از دیوار آن بالا رفتند و بخش هایی از آن را تخریب کردند.

اعتراض ها در هنگ کنگ از 2 ماه قبل آغاز شد. علت اولیه این اعتراض ها قانون استرداد مجرمان به چین بود که بعد از چند هفته، توسط فرماندار هنگ کنگ لغو شد. اما لغو این قانون معترضان را قانع نکرد و آنها خواهان کناره گیری فرماندار شدند. در ابتدای اعتراض ها، چین از هرگونه مداخله مستقیم و اظهارنظری خودداری می کرد اما در روزهای اخیر و با شدت دریافت اعتراض ها و حمله به منافع چین در هنگ کنگ، پکن تهدید به مداخله نظامی نموده است.

چین در هنگ کنگ پایگاه و نیروی نظامی دارد. در روزهای اخیر ارتش چین تصاویری از مانور نیروهای نظامی این کشور در شهری اطراف هنگ کنگ را در ویبو (شبکه اجتماعی مختص چینی ها) منتشر نموده است. دولت چین در روزهای گذشته همچنین به آمریکا درباره هرگونه مداخله در هنگ کنگ هشدار داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 315

به "احتمال استقرار ارتش چین در خیابان های هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال استقرار ارتش چین در خیابان های هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید