اروپا مقابل چین قدرت نمایی می نماید

به گزارش دیار سلمان، پکن- خبرنگاران- اروپا بیان کرد برای مقابله با آنچه نفوذ نظامی فزاینده چین خوانده است توان عملیاتی خود را در منطقه اقیانوس هند و آرام افزایش خواهد داد.

اروپا مقابل چین قدرت نمایی می نماید

به گزارش خبرنگاران تارنمای روزنامه اس سی هنگ کنگ روز یکشنبه نوشت این اتحادیه خاطر نشان نموده است که در جریان سفر شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین به فرانسه و ایتالیا این موضوع را با مقام های چینی مورد رایزنی قرار داده است.

کشورهای اروپایی افزوده اند که حضور آنها در منطقه اقیانوس آرام و هند با افزایش کشتیرانی و اعزام ناوهایشان به این منطقه بیشتر خواهد شد و این برای مقابله با چین اقدامی ضروری محسوب می گردد.

این اتحادیه تاکید نموده است حضور بیشتر در منطقه یاد شده از هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است و سیاست کشورهای این قاره مقابله با نفوذ فزاینده چین در دریای جنوبی است.

ارزش تجارت منطقه دریای جنوبی چین معادل 3 تا 5 هزار میلیارد دلار در سال است که گفته می گردد این رقم معادل یک سوم از تجارت جهانی است.

بعضی از اعضای اتحادیه اروپا هم صدا با آمریکا از ساخت و سازهای چین در دریای جنوبی و نفوذ فزاینده نظامی این کشور در این منطقه ابراز نگرانی نموده اند.

فرانسه از سال 2014 میلادی کشتیرانی و گشت زنی در این دریا را افزایش داده و آمریکا نیز شمار بیشتری از جنگنده ها و ناوهایش را به این پهنه آبی اعزام نموده است.

قرار است در امسال میلادی فرانسه و دانمارک شماری از کشتی ها و ناوهایشان را در حمایت از کشتیرانی آزاد به اقیانوس هند و آرام اعزام نمایند.

بعضی از گزارش ها حاکی است که در اروپا موضوع برگزاری رزمایش های مشترک با هند و ژاپن در منطقه مطرح شده است تا به این شکل به پکن پیامی ارسال گردد مبنی بر اینکه نمی تواند صاحب بلامنازع دریای جنوبی باشد.

از جمله اینکه فرانسه میخواهد به همراه ارتش ژاپن یک رزمایش برگزار کند و انگلستان در کنار اعزام ناو به دنبال ایجاد یک پایگاه در اقیانوس آرام است.

با تور چین همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 211

به "اروپا مقابل چین قدرت نمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا مقابل چین قدرت نمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید