معرفی شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند

به گزارش دیار سلمان، آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند | Air New Zealand

شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند (Air New Zealand)، یکی از ایرلاین های فعال در قاره اروپا است که همانطور که از اسمش بر می آید، متعلق به کشور نیوزیلند است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و اطلاعات ضروری این ایرلاین را برای مسافرانش آنالیز و مرور نماییم.

معرفی شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند

تاریخچه شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند

شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند در سال 1940، ابتدا با نام تسمن امپایر ایر ویز (Tasman Empire Airways) با مشارکت دولت نیوزیلند و استرالیا تاسیس شد و با نام TEAL فعالیت نمود. این شرکت در ابتدا پروازهای هفتگی از اوکلند به سیدنی را انجام می داد اما طولی نکشید که به راستاهای خود، ولینگتون و فیجی را نیز اضافه کرد. TEAL در ابتدا فعالیت های قایقرانی نیز انجام می داد اما در ادامه شرایط این شرکت به گونه ای شد که مدیران این شرکت قایقرانی را به نفع فعالیت های این شرکت تعطیل کردند و متمرکز بر روی فعالیت های هوایی و پروازی شدند.

با خریداری هواپیماهای تازه داگلاس DC-8s که به عنوان اولین جت هواپیمایی نیز شناخته می گردد، ایر نیوزیلند سرویس های پرواز به مقصدهای مختلفی در ایالات متحده (لس آنجلس) و قاره آسیا (هونولولو) را شروع نمود. در سال 1965، این ایرلاین به وسیله دولت نیوزیلند به صورت کامل خصوصی سازی شد و مدیریت آن به صورت کامل به مدیران این شرکت سپرده شد. از آن موقع به بعد این شرکت با نام ایر نیوزیلند فعالیت نمود.

در نوامبر سال 2013، دولت نیوزیلند درصد سهام خود را از 73 درصد با 20 درصد کاهش به 53 درصد رساند. دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند در اوکلند، بزرگ ترین و البته پرجمعیت ترین شهر نیوزیلند است. ایر نیوزیلند به 21 مقصد داخلی و به 31 مقصد خارجی و بین المللی پرواز دارد که در مجموع گویای این امر است که این ایرلاین به 52 مقصد مختلف در 19 کشور مختلف در حوزه اقیانوس آرام، بریتانیا و قاره های دیگر پروازهای برنامه ریزی شده انجام می دهد.

شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند ازسال 1999 به عضویت اتحادیه هواپیمای استار الاینس درآمده است. در سال 1978، طی اعمال بعضی از تغییرات در شرکت، مقصدهای بین المللی ایر نیوزیلند نیز راه اندازی شد. در سال 1981، ایر نیوزیلند با خریداری اولین هواپیمای بوئینگ747 خود توانست به وسیله خطوط هوایی لس آنجلس، پروازهای خود به مقصد لندن را شروع نماید.

با این که ایرنیوزیلند، به وسیله دولت خصوصی سازی شد اما این شرکت در سال 2001 تا مرز ورشکستگی و تعطیلی رفت؛ به همین دلیل، بیشتر سهام این ایرلاین به دولت نیوزیلند و شرکت هواپیمایی استرالیایی آنست (Ansett)، واگذار شد. طبق آماری که از این شرکت در سال 2015 منتشر شد، ایر نیوزیلند تا تاریخ 15 ژوئن سال مذکور، 14.29 میلیون مسافر را در راستاهای مختلف داخلی و بین المللی جا به جا کرده است.

این شرکت هواپیمایی بر ارائه خدمات پروازی در استرالیا و اقیانوس آرام جنوبی و بعلاوه پروازهای طولانی مدت به شرق آسیا، آمریکا و انگلیس تمرکز دارد. آخری پرواز طولانی مدتی که انجام شد در دنیا، به وسیله این ایرلاین در راستا لندن- لس آنجلس و هنگ کنگ بوده است. البته این ایرلاین پروازهای طولانی مدت خود به هنگ کنگ و لندن را به نفع توافقمامه مشترکی که با شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک به امضا رساند، در مارس سال 2013 متوقف ساخت. قطب پروازی این ایرلاین فرودگاه بین المللی اوکلند است که در نزدیکی منطقه مانگره و بخش جنوبی شهر اوکلند واقع شده است.

در سال 2003 شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند، هواپیماهای ایرباس A320 را به ناوگان هوایی خود برای استفاده در پروازهای کوتاه مدت بین المللی اضافه کرد. از سال 2004 به بعد نیز این ایرلاین هواپیماهای مختلف بوئینگ خود را دریافت نمود. این شرکت از سال 2011 به بعد کلاس های مختلف پروازی و دسته بندی های مختلف مخصوص هواپیمایی خود را معرفی نمود. در واقع این ایرلاین یک کلاس پروازی چند منظوره از خدمات خود را معرفی کرد. ناوگان هواپیمایی ایر نیوزیلند در حال حاضر تشکیل شده از:

هواپیماهایی همانند ایرباس A320، بوئینگ 777 و بوئینگ 787.

شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند در سال 2010، عنوان شرکت هواپیمایی برتر سال را از فدراسیون دنیای هواپیمایی ها دریافت نمود. این شرکت در سال 2014 نیز از طرف JACDEC، عنوان امن ترین ایرلاین دنیا را نیز دریافت نمود.

ایر نیوزیلند به عنوان حامی اقتصادی مسابقات باشگاه های اتحادیه راگبی نیوزیلند در سال 2009 بوده است. اضافه بر آن این شرکت همواره یکی از حامیان اصلی تیم ملی راگبی کشور نیوزیلند بوده است. اتحادیه All Blacks نیز یکی از گروه های مورد حمایت ایر نیوزیلند است.

ساختمانی که در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند در آن قرار گرفته است، 60 میلیون دلار ارزش گذاری شده است. درحال حاضر این شرکت بیش از 2 هزار نفر کارمند دارد. شرکت ایر نیوزیلند (Air New Zealand Link)، تنها شرکت تابعه ایر نیوزیلند است.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند

نام شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند: Air New Zealand

کد یاتا: NZ

کد ایکائو: ANZ

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند: www.airnewzealand.com.au

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند

همانطور که در سطرهای بالاتر نیز اشاره نمودیم، کلاس های پروازی این شرکت در چند سطح توسعه داده شده اند. اکونومی کلاس، اکونومی اسکای کوچ (Economy Skycouch)، پرمیوم اکونومی و بیزنس پرمیر (Long haul Business Premier).

در توضیحات امکانات و تمایزات اکونومی کلاس این شرکت این گونه آمده است که: راحتی، تفریح و محیط خصوصی و دنج از ویژگی های متمایز کننده این پرواز است. مدل های مختلفی از هواپیماهای بوئینگ، اکونومی کلاس را ارئه می دهند.

جایگاه های اکونومی اسکای تاچ به این صورت است که یک ردیف کامل جایگاه در اختیار هر مسافر قرار می گیرد و هر ردیف شامل 3 جایگاه است. این پرواز بسیار مناسب خانواده ها و یا زوج ها است.

در هر ردیف از جایگاه های پرمیوم اکونومی 2 ردیف جایگاه وجود دارد که دارای استاندارد و انعطاف مناسب هستند. فاصله ی جایگاه ها با ردیف های عقبی و جلویی به گونه است که بتوان جایگاه را منعطف نمود. فضای لگ روم اضافه نیز در اختیار مسافران قرار گرفته است.

در کلاس پروازی بیزینس پرمیر مسافران این امکان را دارند که در فضای خصوصی که جایگاه های این پرواز برایشان به وجود می آورد هم محیطی مناسب برای استراحت داشته باشند و هم فضایی کاملا مناسب برای کار.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند

  • چک این پرواز خود را حتما حداقل تا 48 ساعت قبل از پرواز نهایی نمایید.
  • برنامه موبایل این شرکت را برای سهولت دسترسی به امور پرواز خود بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایید.
  • قبل از رزرو و یا خرید بلیط هواپیما از این ایرلاین حتما قوانین این ایرلاین را مطالعه نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2076

به "معرفی شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید