44 مرکز جامع توان بخشی در کشور ایجاد می گردد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، حسن صفاریه، عصر چهارشنبه، در مراسم افتتاح صندوق امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر شهرستان گرگان، اظهار کرد: به دنبال توسعه خدمات توانبخشی در کشور هستیم و به همین منظور تعداد مرکز جامع توانبخشی کشور از 156 مرکز به 200 مرکز تا خاتمه سال جاری افزایش خواهد یافت.

44 مرکز جامع توان بخشی در کشور ایجاد می گردد

وی اضافه کرد: در دو ماه آینده مرکز جامع توانبخشی گلستان با بخش هایی چون گفتار درمانی، کار درمانی، ساخت اندام مصنوعی، فیزیوتراپی و غیره افتتاح می گردد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بیان نمود: 10 درصد مردم دارای معلولیت هستند و از این میزان یک الی دو درصد در زمینه های درمانی و توانبخشی نیازمند یاری و حمایت هستند تا بتوانند با استفاده از خدمات توانبخشی به زندگی خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: تمام خدمات توانبخشی در مرکز جامع توانبخشی سراسر کشور با تعرفه دولتی و پوشش بیمه ای ارائه می گردد و خدماتی چون پروتز با کیفیت بسیار عالی و قیمت نازل با توجه به این که پوشش بیمه ای ندارد، انجام خواهد شد.

صفاریه گفت: در حال حاضر 156 مرکز جامع توانبخشی در 31 استان کشور فعالیت دارند و بیشتر واحدهای ما در سراسر کشور دارای فیزیوتراپی هستند؛ بنا داریم با ایجاد مراکز جامع توانبخشی آن ها را به بخش های دیگر چون کاردرمانی، گفتار درمانی، پروتز و غیره مجهز کنیم.

وی اضافه کرد: در سال های آینده کلینیک های تخصصی ویژه بیماران ام اس و غیره در فاز توسعه ایجاد خواهد شد و این قول را می دهیم که این کلینیک تخصصی به صورت پایلوت نخستین بار در گلستان ایجاد گردد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر تاکید نمود: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد بوده و همواره از بدو تاسیس از توان مردمی برای رسیدن به اهداف خیرخوانه و بشردوستانه بهره برده است.

لازم به ذکر است افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر شهرستان گرگان با حضور حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، سودی مشاور رئیس جمعیت هلال احمر، محمدعلی هروی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان، ابوالقاسم صفوی فرماندار شهرستان گرگان و جمعی از خیران و مسئولین شهرستان گرگان برگزار گردید.

این بانک امانت توسط خیر گنبدی جناب آقای شهرکی اهدا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 125

به "44 مرکز جامع توان بخشی در کشور ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "44 مرکز جامع توان بخشی در کشور ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید