کسی که صلاحیت تعلیم و تربیت ندارد نمی تواند در آموزش وپرورش تدریس کند خبرنگاران

به گزارش دیار سلمان، وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر اینکه صلاحیت حرفه ای تدریس فراتر از مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی است، گفت: هیچ کسی پس ازاین نمی تواند در آموزش وپرورش تدریس کند مگر صلاحیت تعلیم و تربیت را به دست آورد.

کسی که صلاحیت تعلیم و تربیت ندارد نمی تواند در آموزش وپرورش تدریس کند خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان رضوی، محسن حاجی میرزایی امروز در نشست تخصصی با نمایندگان دبیران و آموزگاران استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: این جمع ها می تواند گره گشای مسائل و تنگناهای تعلیم و تربیت باشد، در چنین اجتماعاتی امیدهای من پررنگ می گردد و دشواری ها رنگ می بازد و بر این باور می شویم که قافله تعلیم و تربیت با پشتوانه نیروهای باانگیزه و با درایت جهت پرفرازونشیب را پشت سر بگذارد.

وزیر آموزش وپرورش بابیان اینکه ارتقا کیفیت، دغدغه نمایندگان معلمان است و این مهم بسیار ارزشمند است، اضافه نمود: یکی از آسیب هایی که سازمان ها با آن روبه رو می شوند این است که مأموریت ها رنگ می بازد لیکن شما در آموزش وپرورش خراسان رضوی نشان دادید که به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت توجه دارید و برای شما اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه بدون تردید آینده کشور در پرتو کوشش های نظام تعلیم و تربیت شکل می گیرد و هر تحولی متوقف بر یادگیری است ، ابراز کرد: شخصیت و هویت آدمی، نحوه مواجهه با دنیای بیرونی و توانایی اندیشیدن در دوره یادگیری شکل می گیرد.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه هیچ کسی پس ازاین نمی تواند در آموزش وپرورش تدریس کند مگر صلاحیت تعلیم و تربیت را به دست آورد، ابراز کرد: صلاحیت حرفه ای تدریس فراتر از مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی است.

وی بابیان اینکه هیچ حرفه ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تأثیرگذاری به جهت اندازه، عمق ، موضوع و مخاطب را ندارد، یادآور شد: پایدارترین تحول و مادر تمام تحول ها تحولی است که در انسان اتفاق می افتد، این شغل پایانی ندارد و دائماً می تواند صلاحیت های خود را گسترش دهد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه مهم ترین رکن سند تحول بنیادین داشتن معلم متفاوت است و سند باید ظرفیت خود را در تحقق صلاحیت های حرفه ای معلمان آشکار سازد، بیان نمود: اکنون در مواجهه با عظیم ترین چالش آموزشی قرارگرفته ایم، این شرایط با تمام مصائبی که داشت، امکان ها و ظرفیت های فوق العاده ای را در اختیار ما قرار داد که باید از آن ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه انعطاف در روش ها و الگوهای تدریس و داشتن نوآوری، اصلی ملی و جهانی است گفت: همان طور که هیچ چیز جای مدرسه را نمی گیرد، هیچ پرده و صفحه نمایشی جای معلم را نخواهد گرفت.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست نمایندگان دبیران و آموزگاران مقاطع مختلف تحصیلی استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1674

به "کسی که صلاحیت تعلیم و تربیت ندارد نمی تواند در آموزش وپرورش تدریس کند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسی که صلاحیت تعلیم و تربیت ندارد نمی تواند در آموزش وپرورش تدریس کند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید