کتاب تازه رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا در ایران منتشر شد

به گزارش دیار سلمان، این کتاب از مقدمه مترجم و زندگی نامه مختصر نویسنده و 11 مقاله، سخنرانی و گفتگوی مظفر اقبال تشکیل شده است.

کتاب تازه رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا در ایران منتشر شد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

در جستجوی امید؛ نگاهی به فرصت های خیزش دنیای در امت اسلام، امت خفته، آمریکا و حرمسرای روشنفکری در دنیا اسلام، هنرمندان و نظم نوین دنیای، نقطه عطف در تاریخ مدرن دنیا اسلام: انتخابات سال 2008م ایران و چالشهای پیش رو، آمادگی برای ضد حمله؛ مصاحبه، سرمایه اجتماعی دنیا اسلام و آینده: درباره علوم اجتماعی مسلمین، گزینه نظامی برای تغییر معادله خاورمیانه، دانشمندان مسلمان کجا هستند؟، انتظار ظهور عناوین مقالات و مصاحبههای این کتاب هستند.

دکتر مظفر اقبال (Muzaffar Iqbal)، متفکر مسلمان پاکستانی و بنیان گذار و رئیس مرکز اسلام و علوم کاناداست. وی در رشته شیمی از دانشگاه ساسکاچوان کانادا پیروز به اخذ مدرک دکترا شد و پس از آن، در مؤسسه عصب شناسی دانشگاه مک گیل در مونترئال مشغول به کار شد و در آنجا دارویی برای ردیابی تومورهای مغزی ساخت.

مظفر اقبال در سال 1979 به کانادا مهاجرت کرد که از آن موقع تاکنون در سمت های تحقیقاتی و دانشگاهی در دانشگاه های ویسکانسین ـ مدیسون (85ـ1984)، مک گیل (1986) و ساسکاچوان (1984ـ1979) به فعالیت پرداخته است.

سال های 1990 تا 1999 را در پاکستان به سر برد که در مقطعی به مدیریت کمیته همکاری های فنی و علمی ِ سازمان کنفرانس اسلامی و سپس مدیریت آموزشگاه علوم پاکستان منصوب گشت. وی در سال 1996 از مسئولیتش کناره گیری کرد و سه سال بعد به کانادا بازگشت و دغدغه هایش را در حوزه سنت عقلانی اسلام، تاریخ اسلام، جنبه های فلسفی و متافیزیکی ارتباط اسلام و علم، اسلام و غرب و اسلام و مدرنیته دنبال می نماید.

کتاب میراث عظیم و امت خفته در 144صفحه رنگی با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 5000 تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 431

به "کتاب تازه رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا در ایران منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتاب تازه رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا در ایران منتشر شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تازه رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا در ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید