کاهش 21 درصدی خرید تضمینی گندم ، آسیب جدی خشکسالی به فراوری

به گزارش دیار سلمان، مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی از کاهش 21 درصدی خرید تضمینی گندم اطلاع داد و گفت: در کنار خشکسالی، مشخص قیمت پایین برای خرید گندم، انگیزه کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده است.

کاهش 21 درصدی خرید تضمینی گندم ، آسیب جدی خشکسالی به فراوری

به گزارش خبرنگاران، سید جعفر حسینی در مصاحبه با مهر با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم تا روز چهارشنبه گذشته، به دو میلیون و 590 هزار تن رسیده بود، گفت: این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

وی درباره آخرین شرایط پرداخت مطالبات گندمکاران نیز گفت: وجوه گندم کشاورزانی که تا 17 خرداد لیست آنها به بانک ارسال شده پرداخت شده است.

حسینی با بیان اینکه سال جاری شرایط اقلیم و خشکسالی آسیب جدی به فراوری گندم به ویژه فراوری گندم دیم وارد نموده است، اضافه نمود: در کنار این مساله معین قیمت پایین برای خرید تضمینی گندم، انگیزه کشاورزان را تحت تأثیر قرار داد و پیش بینی ها حاکی از این است که بعضی از کشاورزان گندم خود را تحویل دولت نخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری دولت مجبور است بخش زیادی از منابع ارزی را صرف واردات گندم کند، گفت: اگر دولتمردان ماه ها قبل که بخش خصوصی هشدار می داد در معین قیمت گندم هوشیارانه عمل می کردند، با چالش کمتری روبرو می شدیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1796

به "کاهش 21 درصدی خرید تضمینی گندم ، آسیب جدی خشکسالی به فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 21 درصدی خرید تضمینی گندم ، آسیب جدی خشکسالی به فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید