کاهش تورم و کنترل نقدینگی با ساخت مسکن

به گزارش دیار سلمان، تهران (پانا) - مدیرعامل بانک مسکن مطرح کرد که فراوری در بخش مسکن به کاهش تورم و کنترل حجم نقدینگی منجر خواهد شد.

کاهش تورم و کنترل نقدینگی با ساخت مسکن

به گزارش بانک مسکن، محمود شایان توضیح داد: سال 1401 را با توجه و تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر فراوری شروع کردیم. زیرا بخش مسکن حوزه ای است که منابع در آن دقیقاً به هدف اصابت می نماید.

مدیرعامل بانک مسکن اضافه نمود: فراوری در بخش مسکن به کاهش تورم و کنترل حجم نقدینگی منجر خواهد شد. بنابراین در سال تازه باید نسبت به سال گذشته بیشتر کوشش کنیم تا با تأمین اقتصادی مناسب، این مهم را افزایش دهیم.

شایان با بیان اینکه در سال تازه جهت اعطای تسهیلات به سمت فعالیت های دانش بنیان راهنمایی می گردد، گفت: با تسهیلات هدفمند باید بتوان به ابزارهای نوین ساخت برای فراوری یاری کرد تا هم صنعتی سازی در این عرصه محقق گردد و هم هزینه ها کاهش یابد. بعلاوه به این ترتیب سرعت ساخت مسکن در کشور نیز به واسطه شرکت های دانش بنیان افزایش خواهد یافت.

وی اضافه نمود: طی سال 1400 توانستیم در حوزه شاخص های عملیاتی رکوردهایی را ثبت کنیم که رسیدن به آن کار دشواری بود. امیدوارم در سال تازه رکوردهای تازهتری را به منصه ظهور برسانیم.

شایان با اشاره به تحقق افزایش سرمایه بانک مسکن بیان نمود: خوشبختانه با همکاری دو بخش اقتصادی و پشتیبانی افزایش سرمایه بانک در دستور کار نهاده شد. سرمایه بانک به بیش از 2.5 برابر افزایش پیدا کرد و از 13 هزار میلیارد ریال به 34 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرعامل بانک مسکن به اقدامات مهم اجرا شده در پرداخت تسهیلات و وصول مطالبات اشاره و اعلام نمود: با توجه به این مسأله که در بانک مسکن تسهیلات خرد است، اما همکاران ما در بخش اعتباری توانستند حجم سنگینی از تسهیلات را پرداخت نمایند.

وی اضافه نمود: در بحث وصول مطالبات نیز بانک مسکن توانست اقدام مناسبی انجام دهد و حجم مطلوب از مطالبات معوق بازگردانده شد. به این ترتیب بانک کاهش زیان انباشته سنواتی را در سال تازه رقم خواهد زد و کوشش می کنیم ترازنامه قابل قبولی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2155

به "کاهش تورم و کنترل نقدینگی با ساخت مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تورم و کنترل نقدینگی با ساخت مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید