کارگردان سابق Ghostwire Tokyo استودیوی جدیدی تأسیس کرد

به گزارش دیار سلمان، کارگردان بازی Ghostwire Tokyo را در مراسم E3 سال 2019 به خاطر دارید؟ ایکومی ناکامورا بیش از یک سال است که از استودیو تانگو گیم ورکس (Tango Gameworks) جدا شده است؛ بعد از مدتی استراحت، او بالاخره آینده کاری جدید خود را تعیین کرد. ناکامورا به تازگی اعلام نموده که استودیو بازی سازی مستقل و کوچکی را تأسیس نموده است.

کارگردان سابق Ghostwire Tokyo استودیوی جدیدی تأسیس کرد

در جریان مستند کوتاهی در کانال یوتیوبی Cutscenes، ناکامورا از دلایل تصمیم خود برای ترک استودیو تانگو گیم ورکس پس از 9 سال حضور در آنجا پرده برداری و همچنین جاه طلبی های خود را برای استودیو جدیدش بیان نموده است.

  • کارگردان بازی GhostWire: Tokyo استودیو سازنده را ترک کرد

در این ویدیو مستند کوتاه، ایکومی ناکامورا از خرابه هایی در مناطق متروک شهری بازدید می نماید و به تصویربرداری از آن ها مشغول می گردد. او از ویرانه متروک شده ای بازدید می نماید که قبل از نابودی اش در 30 سال پیش، یک ساختمان مسکونی 9 طبقه بوده است. این بازی ساز ژاپنی درباره این موضوع می گوید: من واقعا از افسانه های شهری و هر چیزی که به گونه ای مرموز باشد، خوشم می آید. از علم برای حل رمز و رازها بهره ببرید.

ناکامورا همچنین در این ویدیو خاطرات اولین تجربه خود از بازی های ویدیویی را بازگو می نماید. او اشاره می نماید که در دوره تحصیل در مدرسه ابتدایی بعد از بازی کردن بازی های رزیدنت اویل، فاینال فانتزی 7 و دویل می کرای روی کنسول پلی استیشن 1 برای ورود به صنعت بازی های ویدیویی مشتاق شده و بسیار تحت تأثیر آن ها بازی ها قرار گرفته است.

او اکنون حدود 16 سال است که در صنعت بازی های ویدیویی فعالیت می نماید و ابتدا به عنوان آرتیست کپکام روی اثری مثل Okami کار نموده است و پس از آن هم کار خود را در استودیو پلاتینیم گیمز روی بازی هایی مثل بایونتا و بازی کنسل شده اسکیل باند ادامه داده است.

با این حال، او تقریبا به مدت یک دهه در استودیو تانگو گیم ورکس فعالیت نموده است؛ استودیویی که در سال 2010 توسط شینجی میکامی، خالق مجموعه بازی رزیدنت اویل، تأسیس شد. در طول این دوران، او روی ساخت بازی های اویل ویتین 1 (The Evil Within) و دنباله اش اویل ویتین 2 (The Evil Within 2) و همچنین بازی گوست وایر توکیو (Ghostwire Tokyo) نقش مهمی داشته است.

اگر کنفرانس بتسدا در E3 سال 2019 را به یاد داشته باشید، محال است که آمدن ایکومی ناکامورا روی سن و سخنرانی کوتاه او را از خاطر برده باشید. با آن حضور کوتاه، عجیب و بامزه شهرت او به یک باره افزایش یافت و نقش مهم او را در این استودیو متوجه شدیم. با این وجود، او سه ماه بعد از آن کنفرانس تصمیم به ترک استودیو تانگو گرفت. او درباره این موضوع می گوید: رسیدن به آن نقطه همچون شیرجه ای عمیق به زیر آب بود. من برای مدتی بیمار بودم.

ناکامورا در ادامه ی این مستند به خاطر می آورد که چگونه برخی از بازی سازان ارشد او در کپکام در آن موقع به خاطر فشار کاری زیر میز می خوابیدند تا بازی بسازند. او می گوید که آن ها در آن موقع بسیار شور و اشتیاق داشتند. هر چند او می گوید که چنین فشار سختی در تانگو وجود نداشت اما با این حال فشار زندگی کاری او در استودیو تانگو بر سلامتی او تأثیر منفی گذاشته بود. ناکامورا بیان می نماید: اگر صحت و سلامتی خود را نداشته باشید، شما نمی توانید بازی بسازید. رفته رفته متوجه شدم که راهی وجود ندارد که بتوانم در حال ساخت بازی، احساس و حال عمومی بهتری داشته باشم. به همین خاطر قبل از این که دیرتر گردد، تصمیم گرفتم از استودیو خارج شوم. اگرچه رها کردن گوست وایر توکیو تصمیم بسیار سختی بود چرا که من هنوز آن را به عنوان فرزند خود به یاد می آورم اما در صورت ناسلامتی خود، پروژه معنایی نداشت.

نکته جالب این است که ناکامورا اشاره می نماید که پس از اینکه خبر ترک کردن استودیو تانگو را اعلام نمود، حدود 2000 پیغام در لینکدین (LinkedIn) به او رسید. پیغام هایی که شامل حمایت ها، پیشنهادهای شغلی و دعوت به بازدید استودیوهای بازی سازی بوده است. او درباره این موضوع می گوید: این برای من فرصتی بود که بتوانم سفر کنم و درباره اینکه چه چیزی موجب خلق یک محیط کاری خوب می گردد، بیاموزم. تصمیم گرفتم که از تجربیاتم در این سفر برای باز کردن استودیو کوچک خودم و بازی جدیدی که قرار است در آن خلق کنیم، استفاده کنم.

اگر به خاطر داشته باشید، در همان برهه ناکامورا از برخی از استودیوهای مطرح از جمله سونی سانتا مونیکا و پلاتینیوم گیمز بازدید کرد.

ایکومی ناکامورا همچنین به عنوان کارگردان اصلی بازی فعالیت خواهد نمود اما در سخنانش اعلام نموده که نسبت به قبل میخواهد مسؤولیت های بیشتری را به دیگر توسعه دهندگان استودیو واگذار کند. او همچنین بیان نموده که دوست دارد افراد خارجی را هم استخدام کند چراکه کار با آن ها و فراگیری فرهنگ های جدید مهیج و تحریک نماینده است. او می گوید: البته، زبان یک محدودیتی در این زمینه ایجاد می نماید اما حتی برای افرادی مثل من که نمی توانند به خوبی انگلیسی صحبت نمایند، دوست دارم با افرادی که کنجکاوی دارند، صحبت کنم تا همدیگر را درک کنیم و از هم بیاموزیم. اگر بتوانم برای ساخت بازی جدید چنین همکاری هایی را در این گروه ایجاد کنم، احساس می کنم که قادر خواهیم بود چیزهای تازه ای را به بازیکنان ارائه دهیم.

هدف دیگر او دستیابی به برابری جنسیتی در استودیو و ساختارش است. در نهایت، او درباره محصولات آینده این استودیو جدید می گوید: بسیاری از بازیکنان من را به عنوان فردی می شناسند که کاملا به آثار ترسناک و عجیب وغریب علاقه دارد. از جنبه هایی این قضیه درست است اما یکی از چیزهایی که من به دنبال آن هستم، این است که از ساخت بازی های کاملا جدی دست بکشم. اگر بخواهم خودم را با یک شخصیت از شخصیت های مارول مقایسه کنم، ددپول را انتخاب می کنم که از انتقام جویان (اونجرز) کنار گذاشته شده است. می خواهم اثری پر از شوخی های تاریک بسازم. کاش می توانستم بیشتر از این به شما بگویم.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1667

به "کارگردان سابق Ghostwire Tokyo استودیوی جدیدی تأسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان سابق Ghostwire Tokyo استودیوی جدیدی تأسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید