چینی ها با 3 نمایش عروسکی به ایران می آیند

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: سه نمایش از کشور چین در پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک شرکت می نمایند.

چینی ها با 3 نمایش عروسکی به ایران می آیند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، در این دوره، رپرتواری از نمایش های عروسکی سنتی چین با اجرای سه نمایش از سه ایالت متفاوت این کشور، برپا می گردد. هر سه اثر از چندین قطعه کوتاه نمایشی تشکیل شده اند که هر قطعه روایتگر یک داستان مستقل از ادبیات فولکلور چینی یا جهانی است.

گروه تئاتر جیانگ شی(JIANG XI) نمایشی را به شیوه عروسکی میله ای اجرا می نمایند. این نمایش در بردارنده 5 قطعه کوتاه نمایشی با داستان های مستقل است که در مجموع در مدت زمان 45 دقیقه روایت می شوند.

همچنین گروه تئاتر عروسکی جین جیانگ(JIN JIANG) نمایشی را به شیوه دستکشی که از اصیل ترین شیوه های نمایشی سنتی چین است، اجرا می نمایند. این نمایش نیز حاصل ترکیب 4 قطعه کوتاه نمایشی است که هر یک داستان مجزایی را روایت می نمایند.

در کنار این دو نمایش، گروه هی نینگ (HAINING) هم نمایشی را به شیوه عروسکی سایه در این دوره از جشنواره اجرا می نمایند. این نمایش نیزمانند دو اثر دیگر، کاری اپیزودیک و در بردارنده دو قطعه نمایشی مستقل از هم است.

هر سه نمایش کمترین میزان کلام را دارند و با بیشترین استفاده از موسیقی، رنگ و تصویر به صحنه می روند. ضمن اینکه هر سه نمایش پیش از این در جشنواره آسیا پاسیفیک اجرا شده اند.

پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک 22 تا 29 شهریور ماه با دبیری مرضیه برومند در تهران برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 598

به "چینی ها با 3 نمایش عروسکی به ایران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها با 3 نمایش عروسکی به ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید