واکنش شدید فرانسه به شروع غنی سازی 60 درصدی ایران

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران : در حالی که پاریس به حادثه دو روز پیش در سایت هسته ای نطنز که در نتیجه خرابکاری دشمنان روی داده بود واکنشی نشان نداده بود امروز شروع غنی سازی 60 درصد توسط ایران را محکوم کرد.

واکنش شدید فرانسه به شروع غنی سازی 60 درصدی ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش به نقل از فارس، کاخ الیزه فرانسه در بیانیه ای بیان کرد که پاریس اعلام ایران درباره شروع غنی سازی 60 درصد را تحولی جدی دانسته که احتیاجمند واکنشی هماهنگ شده از سوی کشورهای مشارکت کننده در مذاکرات هسته ای است.

کاخ الیزه فرانسه در ادامه اضافه نمود که این هماهنگی ها در حال اجرا است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز ساعتی پیش گفت که اعلام تحریک آمیز ایران درباره غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را جدی می گیریم.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که شروع غنی سازی اورانیوم توسط ایران تا 60 درصد، جدیت آن در گفت وگوهای وین را زیر سوال می برد.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با فارس، درباره شروع غنی سازی 60 درصد در تأسیسات نطنز گفت: به دستور رئیس جمهور، سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط فراوری اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد احتیاج در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1+4 در وین حضور دارد، بعدازظهر امروز (سه شنبه) از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد و گفت: ایران امروز در نامه ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که غنی سازی 60 درصدی را شروع می نماید.

به گزارش فارس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی هم پس از خرابکاری اخیر در تأسیسات غنی سازی نطنز اعلام نموده بود که ماشین های نسل جدید در نطنز نصب و چندین اقدام فنی دیگر نیز ظرف همین هفته اعلام خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1660

به "واکنش شدید فرانسه به شروع غنی سازی 60 درصدی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شدید فرانسه به شروع غنی سازی 60 درصدی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید