هشدار نارنجی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران

به گزارش دیار سلمان، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران هشدار داد.

هشدار نارنجی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به وزش باد شدید گاهی بسیار شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر بعلاوه در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش نسبی کیفیت هوا هشدار داد.

این شرایط جوی از ظهر پنج شنبه تا اواخر وقت آدینه (17 و 18 فروردین) در منطقه ها مرکزی،جنوبی و غربی استان تهران مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت و غیرمستحکم، احتمال خسارت به محصولات و سازه های کشاورزی و پوشش گلخانه ها، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال ها و درختان کهنسال وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب های ناشی از این شرایط جوی اطمینان از استحکام سازه های موقت و غیرمستحکم مانند داربست ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و پرواز با هواگردهای سبک، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم توقف خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال، عدم استقرار در نواحی مرتفع مانند قرارگرفتن بر داربست ها، بالابرها و ساختمان های بلند را لازم می داند.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2328

به "هشدار نارنجی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید