نشست گروه سرمایه گذاری نیک اندیش کارایا با همراهی باشگاه سرمایه گذاران فرشته دیجی نکست برگزار گردید

به گزارش دیار سلمان، سه شنبه 2 آذر 1400 پنجاه ودومین نشست سرمایه گذاری شتابدهنده کارایا با همراهی باشگاه سرمایه گذاران فرشته دیجی نکست برگزار گردید. در بخش اول برنامه، سخنران کلیدی این نشست امیر صالحی، مدیرعامل دیجی نکست در مورد اهمیت خلاقیت و نوآوری در ایجاد یک کسب وکار نوپا صحبت کردند. با استناد به اینکه تکراری بودن ایده های استارتاپی سازمان ها و سرمایه گذاران خطرپذیر را گلایه مند می نماید و در این جهت راهکار دیگری جز نوآوری نداریم.

نشست گروه سرمایه گذاری نیک اندیش کارایا با همراهی باشگاه سرمایه گذاران فرشته دیجی نکست برگزار گردید

اما نکته ای که ایشان اشاره داشتند اهمیت نقش سرمایه گذاران در این ارتباط دو طرفه میان سرمایه گذار و کارآفرینان نوپا است. چقدر سرمایه گذاران علت رد یا قبول یک ایده استارتاپی را به شرکت های نوپا توضیح می دهند و برای توضیحات خود علت می آورند؟ نقش پررنگ سرمایه گذاران در جهت دهی به یک استارتاپ برای رسیدن به نوآوری و فاصله گرفتن از ایده های تکراری، غیرقابل چشم پوش است.

و در آخر امیر صالحی با تاکید به نقش پررنگ سرمایه گذاران خطرپذیر، این مجموعه ها را به جنبشی دعوت کرد تا نوآوری را در راستا کارآفرینی خلق نموده و توسعه دهیم، راهی برای ماندن جوانان کارآفرین مستعد و باانگیزه در کشور فراهم آوریم و بستر مورد احتیاج برای ایجاد کسب وکارشان را ایجاد کنیم.

در قسمت دوم برنامه سه استارتاپ آزِتو، آرکپچا و امواج بصیر محصول، بازار و مدل درآمدی خود را برای جذب سرمایه از سرمایه گذاران حاضر در جلسه توضیح داده و خوشبختانه برای هر سه این استارتاپ ها سرمایه گذار علاقه مند در جلسه حضور داشت که خواستار جلسات بیشتر با آن ها بودند.

و اما در بخش سوم برنامه، میزبان حمید محمدی و علیرضا کامرانیان فر از خبرنگاران و رضا روحی و شاهین شرقی از کارایا بودیم. اولین سوال از عضو هیئت موسس کارایا (رضا روحی) در مورد پارامترهای اخلاقی یک سرمایه گذار فرشته پرسیده شد که ایشان اشاره کردند مسئله مهم و با اولویت اخلاقی برای یک سرمایه گذار فرشته کم اهمیت بودن مسائل اقتصادی و اهمیت ویژه به انتقال دانش و تجربه است.

حمید محمدی در مورد حال وهوای سرمایه گذاری در زمان تاسیس خبرنگاران به عنوان یکی از اولین استارتاپ هایی که جذب سرمایه کرد، صحبت کردند. بعلاوه ایشان اشاره کردند که دیجی نکست به دو علت تأسیس شد:

اول، طرح مسائلی که خبرنگاران با آن ها روبرو می شد اما چاره یابی نمی شدند و اعلام این مسائل با رویکرد نوآوری باز به جوانان و کارآفرینانی که علاقه مند به کار در این حوزه بودند و دیگری، فرصت هایی که در بازار وجود دارد اما خبرنگاران از آن ها غافل بوده در حالی که به فکر کارآفرینان جوان رسیده و امکان پیاده سازی و توسعه آن وجود دارد.

از نظر شاهین شرقی استارتاپ یک نهاد است که فرهنگ اجتماعی جدیدی را ایجاد می نماید برای مثال فرهنگی که خبرنگاران در جامعه ایجاد کرد خرید کردن به صورت آنلاین بود که این اعتمادسازی تا حد بسیار خوبی ایجاد شده است. شرقی این نوع نگاه را به جوامع استارتاپی توصیه می نماید، یعنی قبل از ایجاد یک استارتاپ ضروری است در مورد فرهنگ و تغییری که در جامعه ایجاد می نماید تفکر بسیار گردد.

علیرضا کامرانیان فر به عنوان مدیر کل توسعه دهنده کسب وکار خبرنگاران نیز در مورد وجه تشابه و تفاوت های یک سرمایه گذار شرکتی و یک سرمایه گذار فرشته صحبت کردند با اشاره به تجربیات خبرنگاران در مورد خبرنگارانفرش، فیدبو و دیجی پی. بعلاوه ایشان در مورد موضوعات روز جهان در حوزه های مختلف صحبت کردند که می توانند با کمی نوآوری استارتاپ جدیدی را خلق کند.

سرمایه گذاری آن هم به صورت شخصی و در غالب سرمایه گذاری فرشته یکی از موضوعاتی است که به تازگی در میان صندوق های سرمایه گذاری، شتابدهنده ها و سرمایه گذاران خطرپذیر رونق گرفته است. دیجی نکست نیز به عنوان بازوی سرمایه گذاری گروه خبرنگاران در مهر 1400 از باشگاه سرمایه گذاران خطرپذیر خود با عنوان Next Angels رونمایی کرد. در حال حاضر در این برنامه مدیران و مدیران ارشد گروه خبرنگاران می توانند به صورت شخصی در استارتاپ های فعال در دیجی نکست سرمایه گذاری نمایند که به زودی این امکان برای سایر کارمندان و افراد خارج از مجموعه فراهم می گردد.

در اینجا می توانید تصاویری از این رویداد را ببینید:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2009

به "نشست گروه سرمایه گذاری نیک اندیش کارایا با همراهی باشگاه سرمایه گذاران فرشته دیجی نکست برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست گروه سرمایه گذاری نیک اندیش کارایا با همراهی باشگاه سرمایه گذاران فرشته دیجی نکست برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید