نشست تخصصی کتاب فروشی های محلی در نمایشگاه فرانکفورت

به گزارش دیار سلمان، برپایی نشست های تخصصی درباره فعالیت کتاب فروشی های محلی و کوچک و دیدار با روسای تشکل های صنفی نشر بین الملل از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در هفتادویکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت دنبال می گردد.

نشست تخصصی کتاب فروشی های محلی در نمایشگاه فرانکفورت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

رفیع احمدجواهری، عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران مطرح نمود: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هم زمان با هفتادویکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت برنامه های مختلفی برای معرفی و عرضه نشر ایران به دنیا پیش بینی نموده است که در موضوعات مختلف پیگیری می گردد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وی اضافه نمود: در این زمینه حدود 200 عنوان کتاب از 20 ناشر برای عرضه و نمایش در غرفه انتخاب، خلاصه نویسی و ترجمه شده است تا برای معرفی به ناشران خارجی و تبادل رایت آن ها رایزنی گردد.

جواهری با بیان اینکه نشست های مختلفی نیز برای غرفه اتحادیه هم زمان در این نمایشگاه پیش بینی شده است، گفت: این نشست ها همگی تخصصی هستند و هدف ما طرح مباحث صنفی و مسائل و دغدغه های فعالان حوزه نشر در کشور و جست وجوی راه حل برای حل آن ها است.

وی یادآور شد: بخشی از این نشست ها درباره کارکرد و نقش اتحادیه های صنفی؛ به خصوص اتحادیه ها در صنعت نشر ایران و دنیا است که با حضور میهمانان و سخنرانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بخش دیگر نشست ها شرح داد: با توجه به اینکه کتاب فروشی های محلی و کوچک در ایران با مسائل گسترده ای روبه رو هستند، بعضی از نشست های ما درباره راه حلهای برطرف موانع و مسائل کتاب فروشی های محلی است.

جواهری همچنین از دیدار دست اندرکاران اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران با مدیران نشر بین الملل اطلاع داد و گفت: تاکنون رایزنی هایی با مدیران تشکل های صنفی کتابفروشان از کشورهای فرانسه، آلمان، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر صورت گرفته است تا هم زمان با نمایشگاه فرانکفورت نشست هایی داشته باشیم.

وی تاکید نمود: نمایشگاه کتاب فرانکفورت ظرفیت های بسیار خوبی برای گفتگو و رایزنی میان دست اندرکاران و فعالان نشر کشورهای مختلف است و ما نیز کوشش می کنیم از این فضا به نفع صنعت نشر ایران استفاده کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 449

به "نشست تخصصی کتاب فروشی های محلی در نمایشگاه فرانکفورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تخصصی کتاب فروشی های محلی در نمایشگاه فرانکفورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید