مورالس: برای تحویل من 50 هزار دلار جایزه گذاشتند، هشدار آمریکا به اتباعش برای سفر به بولیوی

به گزارش دیار سلمان، رئیس جمهوری مستعفی بولیوی در سخنانی مدعی شد، رهبران جنبش اعتراضی کشورش پیش از استعفای او به نیروهای امنیتی پیشنهاد دادند تا در ازای 50 هزار دلار او را تحویل آن ها دهند.

مورالس: برای تحویل من 50 هزار دلار جایزه گذاشتند، هشدار آمریکا به اتباعش برای سفر به بولیوی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اوو مورالس، رئیس جمهوری مستعفی بولیوی سه شنبه در پیامی توییتری نوشت: نه این کودتا نه این حملات علیه جان من، ایدئولوژی مرا تغییر نمی دهد.. این هم درس دیگری برای آموختن بود و مبارزه برای حاکمیت، ظرفیت، شرافت و آزادی را تقویت می نماید.

بولیوی با شروع دور چهارم ریاست جمهوری مورالس پس از انتخابات 20 اکتبر وارد دوره ای از اعتراضات ضد دولتی شد. او در نهایت روز یکشنبه در بحبوحه اعتراضات به نتایج انتخابات و ادعای تقلب، از مقام ریاست جمهوری استعفا داد.

مورالس پس از آن از مکزیک درخواست پناهندگی کرد. او پیش از خروج در پیامی توییتری نوشت، با قدرت و انرژی بیشتر به بولیوی باز خواهد گشت. او عصر سه شنبه وارد مکزیک شد.

در همین حال ایالات متحده آمریکا سه شنبه به اعضای خانواده کارکنان دولت آمریکا دستور داد به علت ناآرامی ها بولیوی را ترک نمایند. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین نسبت به سفر شهروندان آمریکایی به بولیوی هشدار داده شد. در بیانیه دولت آمریکا تاکید شد، دولت آمریکا توانایی محدودی برای تامین خدمات اضطراری دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 692

به "مورالس: برای تحویل من 50 هزار دلار جایزه گذاشتند، هشدار آمریکا به اتباعش برای سفر به بولیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس: برای تحویل من 50 هزار دلار جایزه گذاشتند، هشدار آمریکا به اتباعش برای سفر به بولیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید