27 مکان سورئال در دنیا که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت سوم)

به گزارش دیار سلمان، در این قسمت، ادامه فهرست مکان های سورئال و شگفت انگیز دنیا را دنبال می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

27 مکان سورئال در دنیا که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت سوم)

در گوشه و کنار دنیا، منظره ها طبیعی متعددی وجود دارند که با آنچه که همیشه می بینیم متفاوت هستند. منظره ها و شگفتی هایی که در جای دیگر دنیا شبیه آنها پیدا نمی شود. مثلا کوهستان هایی با اشکال و رنگ های عجیب و غیرطبیعی یا غارهای یخی و مرمرین. در دو قسمت قبلی مقاله با تعدادی از این مکان های عجیب دنیا آشنا شدیم. در ادامه با 9 شگفتی دیگر طبیعت آشنا می شویم. منظره ها شگفت انگیزی که در نگاه اول، غیرواقعی به نظر می رسند.

19. آنتلوپ کنیون، آریزونا

حتما تصاویر زیبای چشم میزانای آنتلوپ کنیون را دیده اید و از زیبایی و سحرانگیزی آن ها به وجد آمده اید. اشکال عجیب و منحصربه فرد این صخره ها که با تابش نور در ساعات مختلف روز تغییر رنگ می دهند و نوری که از شکاف این صخره ها به داخل می تابد و زیباترین نورپردازی دنیا را به نمایش می گذارد، از زیباترین و فراموش نشدنی ترین منظره های هستند که ممکن است در طول زندگی خود شاهد باشید. این ژرف دره شگفت انگیز، در طول چندین هزار سال و بر اثر نیروهای بی امان باد و آب، ایجاد شده است. فرسایش بر اثر باد و آب، این ماسه سنگ ها را به آرامی تراشیده و شکل داده است و بافت ها و اشکال منحصربه فردی در آن ها ایجاد کرده است.

20. غار فینگال ( Fingal )، اسکاتلند

این ساختارهای شگفت انگیز در نگاه اول، مصنوعی و دست ساز به نظر می رسند اما بر اثر جریان گدازه به وجود آمده اند. این غار دریایی شگفت انگیز از ستون های بازالتی شش ضلعی متصل به هم روی یک جریان آتشفشانی قدیمی، تشکیل شده است. این غار به دلیل شکل ظاهری منحصربه فرد و انعکاس جالب صدا، در دنیا شناخته شده است. به دلیل میزان بزرگ و سقف های طاقی شکل، صداها به شکل وهم آوری در این غار انعکاس می یابند. برای دسترسی به این غار باید از تورهای کروز محلی استفاده کنید. ساختار این غار تا حدودی شبیه به گذرگاه جاینت در ایرلند شمالی است.

21. گودال تو سوآ اوشن ( To Sua Ocean )، ساموآ

معنای نام این گودال یا استخر طبیعی گودالی بزرگ برای شنا کردن است؛ نامی که به خوبی این گودال را توصیف می کند. برای ورود به این استخر طبیعی باید 30 متر پایین بروید. این استخر طبیعی دیدنی و نفس گیر که بر اثر فعالیت یک آتشفشان سپری ایجاد شده است، یک نردبان برای پایین رفتن گردشگران دارد. باغ های سرسبز، اطراف آن را احاطه کرده اند و موجودات دریایی متعددی از قبیل انواع ماهی و خرچنگ در آن زندگی می کنند. این استخر عمق زیادی ندارد. این گودال به اقیانوس راه دارد و از آن تغذیه می شود.

22. جنگل بامبو، کیوتو

یکی از زیباترین درختستان های ژاپن، جنگل بامبو در آراشیامای ژاپن است. این منطقه جایی برای استراحت امپراطور بوده و بعدها کاخ های این منطقه به معابد بودایی تبدیل شده اند. امروزه گردشگران برای تماشای این معبدها و جنگل دیدنی و شگفت انگیز بامبو به این منطقه سفر می کنند. یک راستا پیاده روی عالی در میان پیچ و خم های این جنگل ساخته شده است. با عبور از این راستا زیبا، از تماشای منظره شگفت انگیز بامبوها و شنیدن صدای باد که در میان درختان می پیچد، لذت خواهید برد. راستا سه لاینی جنگل بامبو، مکانی محبوب برای پیاده روی و دوچرخه سواری است.

23. غار کرم شب تاب، نیوزیلند

این محدوده خاص در غار وایتومو (Waitomo) واقع شده و جایی است که در آن کرم های شب تاب، منظره ای شبیه آسمان پرستاره را روی دیوارهای غار ایجاد می کنند. معروفیت این غار به خاطر تعداد زیاد کرم های شب تابی است که در آن زندگی می کنند. در تاریکی غار، نورهای سبز و زرد تولید شده از طریق این کرم های شب تاب، سقف غار را به منظره ای شگفت انگیز تبدیل می کند؛ گویی که کهکشانی از ستارگان چشمک زن در مقابل شما به پایکوبی درآمده است. این غار اولین بار در سال 1887 کشف شد و از سال 1889 برای بازدید عموم افتتاح شد. این گونه از کرم شب تاب فقط در نیوزیلند دیده می شود و تقریبا هم میزان پشه است.

24. پلکان هایکو ( Haiku Stairs )، هاوایی

این راستا پیاده گردی شیب دار، چون پلکانی رو به بهشت است. این پلکان که در رشته کوه Koʻolau واقع شده، از 3922 پله تشکیل شده است. ساخت این راه پله به عنوان یک پروژه فوق سری در سال 1942 میلادی از طریق نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا آغاز شد. در سال های اخیر هزینه های زیادی برای بازسازی راه پله هایکو اجرا شده اما ورودی آن همچنان به صورت رسمی بسته است و افرادی که برای صعود به آنجا می فرایند از راه های دیگری برای رسیدن به پله های هایکو استفاده می کنند.

25. آتش فشان های کامچاتکا ( Kamchatka )، روسیه

این مجموعه کوه های آتش فشانی در شبه جزیره کامچاتکا قرار دارند و 19 تای آنها هنوز فعال هستند. بلندترین آنها Klyuchevskaya Sopka نام دارد. بیش از 300 آتشفشان در این شبه جزیره شناسایی شده است. بزرگترین آتش فشان در میان این آتشفشان ها، در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است؛ ارتفاع آن برابر با 3528 متر است. همچنین کلیوچوسکایا سوپکا با 4750 متر ارتفاع، بلندترین آتشفشان فعال کامچاتکا است.

26. سنوت های شبه جزیره یوکاتان ( Cenotes of Yucatán )، مکزیک

این گودال های طبیعی و شگفت انگیز در عصر یخبندان تشکیل شده اند. این گودال ها برای قوم مایا مقدس بودند و آنها بخشی از مراسم مذهبی و نذورات خود را در اطراف این گودال ها برپا می کردند. سنوت ها فرم های جغرافیایی هستند که معمولا در نواحی کم ارتفاع مثل جزیره ها و خطوط ساحلی پیدا می شوند. این گودال ها در حقیقت محل دسترسی به آب های زیرزمینی هستند. فقط در شبه جزیره یوکاتان مکزیک، بیش از 6000 سنوت مختلف شناسایی شده است. آب این گودال ها معمولا زلال و شفاف است چون عبور آب از دل زمین به تصفیه شدن آن منجر می شود. این سنوت ها یکی از شگفت آورترین و زیباترین پدیده های طبیعی هستند که گردشگران، غواصان و غارنوردان سراسر دنیا را به سوی زیبایی های و شگفتی های خود می کشانند.

27. دریاچه های سه رنگ کلیموتو ( Kelimutu )، جزیره فلورس ( Flores) ، اندونزی

کلیموتو آتش فشانی است که در جزیره فلورس اندونزی قرار گرفته است. این کوه آتش فشانی، سه دریاچه دارد که رنگ های متمایزی دارند. رنگ این دریاچه ها به صورت دوره ای و غیرقابل پیش بینی به دلیل واکنش های شیمیایی دائما در حال تغییر است. بین ماه های ژانویه تا نوامبر 2016، رنگ این دریاچه ها شش بار تغییر کرد. غربی ترین دریاچه Tiwu Ata Bupu نام دارد و معمولا آبی رنگ است. دو دریاچه دیگر با یک دیواره از هم جدا شده اند و معمولا سبز و قرمز هستند. امروزه این دریاچه ها به مقصد گردشگری محبوبی در اندونزی تبدیل شده اند.

منبع: کجارو / buzzfeed.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2053

به "27 مکان سورئال در دنیا که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 مکان سورئال در دنیا که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید