مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت اول: ایالات متحده آمریکا

به گزارش دیار سلمان، امروزه، مهاجرت به کشورهای دیگر به دلایل مختلفی از جمله شغل، تحصیل، خانواده و بهره مندی از منابع طبیعی، مورد توجه قرار می گیرد. در این سلسله مقالات، به آنالیز شرایط و شرایط مهاجران در بیست کشور برتر دنیا خواهیم پرداخت. این آنالیز شامل جمعیت مهاجر، نوع کاری که مهاجران دارند، فرهنگ و تفاوت های اجتماعی و فرهنگی میان مهاجران و اقوام بومی، شرایط قانونی مهاجران و بعلاوه موارد دیگری است که به آنالیز شرایط مهاجران در این کشورها یاری می نماید.

مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت اول: ایالات متحده آمریکا

در این قسمت، به آنالیز شرایط مهاجران در ایالات متحده آمریکا خواهیم پرداخت.

1- ایالات متحده آمریکا

جمعیت مهاجر

بیش از 50 میلیون مهاجر در ایالات متحده آمریکا زندگی می نمایند که تقریباً 15.3٪ از جمعیت کل آن کشور را تشکیل می دهند. امریکا بین سال های 2010 تا 2020 با توجه به آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، بزرگترین کشور پذیرنده مهاجران بوده است. در سال 2019 تعداد 4433800 نفر به عنوان مهاجر به آمریکا وارد شده اند. این تعداد بیشترین تعداد مهاجران وارد شده در سال های گذشته است. با این وجود، این تعداد از جمله پایین ترین تعداد مهاجران پذیرفته شده به وسیله ایالات متحده در دهه گذشته است.

شرایط کار

ایالات متحده برای مهاجران یک مقصد محبوب است، به علت شرایط مالی خوب و زندگی و امکانات فراوان که این کشور به مهاجران خارجی ارائه می دهد. بعلاوه، متقاضیان می توانند به وسیله سیستم قوی حقوق مهاجرتی به کار مرتبط با تحصیل، کار و برنامه های سرمایه گذاری دست یابند.

شرایط قانونی مهاجران

در حالی که مهاجرت به ایالات متحده می تواند برای مهاجران مزیت های زیادی داشته باشد، اما مهاجرت به این کشور نیز دارای چالش های زیادی است به علاوه، مهاجرت به ایالات متحده نیز در حال تغییر است. در سال 2019، تعداد مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده برای اولین بار از تعداد مهاجران قانونی فراتر رفت. بعلاوه، دولت بایدن اخیراً اقداماتی را برای تغییر سیاست های مهاجرتی ایالات متحده در پیش گرفته است که به نظر می رسد باعث بالا رفتن تعداد مهاجران قانونی و کاهش تعداد مهاجران غیرقانونی خواهد شد.

فرهنگ

بعلاوه، مهاجران در ایالات متحده با مشکلاتی همانند تبعیض نژادی، بیکاری و سکونت در منطقه ها فقیر روبرو هستند. در حالی که بعضی مهاجران پیروز به تبدیل شدن به کارآفرینان و کسب و کارهای خود شده اند، بسیاری دیگر در شرایط نامساعدی زندگی می نمایند.

در نهایت، مهاجرت به ایالات متحده برای بسیاری از افراد همچنان یک هدف بلند پروازانه است، با این حال تصمیم گیری در خصوص مهاجرت به کشوری دیگر باید با دقت بسیاری انجام گردد و تمامی امکانات و شرایط لازم برای یک زندگی بهتر مورد آنالیز قرار گیرد.

در آنالیز بعدی به شرایط مهاجران به کشور آلمان می پردازیم.

منبع: فوت و فن / فوت و فن
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2332

به "مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت اول: ایالات متحده آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت اول: ایالات متحده آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید