مقام اروپایی: جنگ فناوری آمریکا و چین، خطری عظیم تر از ویروس کرونا است

به گزارش دیار سلمان، رئیس اتاق چین در اتحادیه اروپا هشدار داد، جنگ تکنولوژی میان آمریکا و چین تهدیدی بلندمدت تر و پرهزینه تر از ویروس کرونا برای اروپا خواهد بود.

مقام اروپایی: جنگ فناوری آمریکا و چین، خطری عظیم تر از ویروس کرونا است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جورج وتکه رئیس اتاق چین در اتحادیه اروپا گفت، فکر این که کشورهای اروپا به تلفاتی برای جنگ تکنولوژی میان آمریکا و چین تبدیل شوند، خواب را از وی گرفته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وتکه گفت عدم اطمینان حاصل از شیوع ویروس کرونا شرکت های اروپایی در حال حاضر در میان تاریکی قدم برمی دارند اما بحران ناشی از این بیماری قابل مهار است.

وی اضافه کرد، با این حال گیر افتادن در میان خط آتش آمریکا و چین یک تهدید طولانی مدت خواهد بود و خسارات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

وتکه در ادامه گفت نگران روزی است که آمریکا و چین به کشورهای اروپایی رو نموده و بگویند باید میان آن دو یکی را انتخاب نمایند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیراً در تهدیدی علیه چین گفته است: کارهای زیادی هست که می توانیم انجام دهیم. می توانیم کل رابطه را قطع کنیم. وی در ادامه اضافه کرد: حالا اگر این کار را بکنیم چه می گردد؟ اگر کل رابطه را قطع کنیم 500 میلیارد دلار ذخیره خواهیم کرد.

همچنین به دنبال عقد قرارداد میان شرکت تکنولوژی چینی هوآوی و کشورهای اروپایی نظیر آلمان و انگلیس، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا، با ادعای جاسوسی این شرکت از کشورهای میزبان، قطع همکاری های لندن و برلین با هوآوی را خواهان شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1177

به "مقام اروپایی: جنگ فناوری آمریکا و چین، خطری عظیم تر از ویروس کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اروپایی: جنگ فناوری آمریکا و چین، خطری عظیم تر از ویروس کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید