روش هایی برای داشتن سفری ارزان به دور اروپا

به گزارش دیار سلمان، داشتن سفری ارزان در اروپا

شاید بسیاری از جهانگردان و گردشگران آرزویشان سفر به اروپا و گشتن در تمام کشورهای آن است اما سفر به سراسر اروپا می تواند نسبتا گران تمام گردد. بلیط های خطوط هوایی، قطارهایی با سرعت بالا، قطارهای شبانه روزی، کشتی ها و این قبیل از وسایل حمل و نقل در اروپا می توانند به بودجه سفر محدود و گرانبهای شما را تمام کنند. با این حال، بعضی از امکانات و گرایش های اخیر در سفر به مسافرانی که به دنبال سفری ارزان در اروپا هستند، یاری نموده است تا آرزوی خود را محقق کنند. از میان این گونه امکانات می توان به تبدیل نرخ مناسب تر، افزایش علاقه مندی به اشتراک گذاری، گزینه های جدیدی برای حمل و نقل اتوبوسی و بسیاری از خطوط هوایی با هزینه های به صرفه و جدید اشاره نمود.به همین خاطر هم اکنون هزاران روش برای داشتن سفری ارزان در اروپا پیدا شده که می توانید از آن ها برای تحقق رویاهایتان بهره ببرید. مجله خبرنگاران روش هایی را برای داشتن سفری ارزان در اروپا با استفاده از سیستم حمل و نقلی ارزان به شما معرفی می کند.

روش هایی برای داشتن سفری ارزان به دور اروپا

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

از آنجایی که امروزه تعداد مسافران بسیار بیشتر از سال های قبل شده و سفر جزو ملزومات زندگی و روح آدمی است، هر ساله هیچ هایکرها و گردشگران بیشتری برای اروپا گردی وارد این قاره می شوند. به همین خاطر روز به روز قیمت ها نیز تغییر کرده و با بالا رفتن گزینه های پیش رو برای جابه جایی و حمل و نقل در اروپا و از طرفی رقابت بین آن ها می توان قیمت های به صرفه و تقریبا ارزانی را یافت. اگر تاکنون به این قاره سفر نکرده اید شاید با این روش های سفری ارزان در اروپا آشنایی نداشته باشید. همچنین بهترین زمان برای استفاده از هر نوع حمل و نقلی چه زمانی است؟ بنابراین این مطلب را تا سرانجام با ما دنبال کنید.

تقریبا هفت راه برای داشتن حمل ونقلی ارزان به سرتاسر اروپا وجود دارد: اتوبوس، هواپیما، قطار، سوار ماشین بین راهی شدن، تورهای بک پکری، قطارهای یوروریل پس و پیاده روی. تک تک این موارد را در ادامه خواهید خواند.

سفر با اتوبوس های مگاباس | Megabus

مگاباس ها یک راه ارزان برای سفر به تمام کشورها و شهرهای انگلستان (انگلستان، اسکاتلند و ولز) و همچنین به شهرهای پاریس، بروکسل و آمستردام است. بلیط های این اتوبوس ها که همگی باید حداقل یک ماه پیش از سفری ارزان در اروپا در راستاهای مورد نظر رزرو شوند، می توانند به قیمت 1 پوند برایتان هزینه داشته باشند. با این حال، حتی اگر شما این راهکار شگفت آور و ارزان را گیر نیاوردید، هنوز می توانید به دنبال یک قیمت مناسب تر در میان سیستم حمل و نقل اتوبوس های ملی باشید. زیرا کرایه های این اتوبوس ها به ندرت بیشتر از 20 پوند می گردد. به عنوان نمونه اتوبوسی که از لندن تا بروکسلحرکت می نماید می تواند حدود 5 پوند قیمت بلیط داشته باشد. منتها دقت داشته باشید که این بلیط را باید از روز قبل از سفر رزرو کرده باشید.

علاوه بر این شرکت مگاباس قطارهایی را برای بعضی از نقاط و شهرهای توریستی در سراسر انگلستان در نظر گرفته است که قیمت بلیط آن ها از 10 پوند آغاز می گردد. این روش را قطعا می توان از ارزان ترین راه ها برای گشت و گذار در انگلستان و رسیدن به شهرهایی همانند پاریس، بروکسل و یا آمستردام دانست. پس برای سفری ارزان در اروپا به سراغ مگاباس بروید.

سفر با باس ابوت | Busabout

شرکت باس ابوت یکی از شرکت های اجرا نماینده اتوبوس های هاپ آن هاپ آف در اروپاست که همانند اتوبوس های اوز (Oz) یا کیوی (Kiwi) در استرالیا و نیوزیلند است. تعداد زیادی از مسافرین از این روش سفر استفاده می نمایند و حتی با مسافران دیگر آشنا و همسفر می شوند. شما با این اتوبوس ها، می توانید هر زمان خواستید در طول راستا از اتوبوس پیاده شوید و یا دوباره سوار اتوبوس شوید. شما می توانید بلیط هایی را در این اتوبوس ها، خریداری کنید که امکان توقف در ایستگاه های اتوبوس مورد نظر شما را آن هم برای مدت مثلا 9 روز داشته باشد. یا شما را در طول 9 روز در 9 شهر مختلف پیاده نماید. در نتیجه با خرید بلیط این اتوبوس ها، می توانید سفری ارزان در اروپا داشته باشید. این گزینه حمل و نقل در اروپا گاهی با راهنما و گاهی اوقات با فعالیت های بازدید گروهی و برنامه های جالبی همراه می گردد. هزینه این اتوبوس ها برای دو هفته مبلغی حدود 299 دلار تمام می گردد. تورهای دو هفته ای از این شرکت که در 6 شهر توقف دارند با مبلغ 50 دلار نیز قابل خریداری هستند. اگر چه این هزینه به نسبت اتوبوس های معمولی گران تر است اما از قطار و یا پرواز برایتان ارزان تر تمام شده و تازه از امکاناتی همانند راهنما و … نیز برخوردار است. بلیط سفر نامحدود آن برای مدت 6 ماه حدود 1699 دلار تمام می گردد. اگر شهری در راستا این اتوبوس ها نباشد باید خودتان به تنهایی به آنجا سفر کنید.

اتوبوس های فلیکس باکس | FlixBus

یک شرکت آلمانی در سال های اخیر اتوبوس هایی را راه اندازی کرده که به 20 کشور اروپا و هزاران شهر اروپایی سفر می نمایند. قیمت این اتوبوس ها از 5 یورو آغاز می گردد. از امکانات این اتوبوس ها داشتن وای فای، پریز برق، امکانات مخصوص چمدان و جایگاه های راحت است. این اتوبوس ها همانند اتوبوس های مگاباس اما راحت تر هستند.

باجت ایرلاین | Budget Airline

یکی از ارزان ترین راه های سفر به اروپا برای مسافت های طولانی خطوط هوایی باجت است. این خطوط هوایی در این قاره بسیار فراوان هستند و به دلیل رقابتی که بین ایرلاین های مختلف وجود دارد، قیمت های پایین خوبی در میان ها می توانید پیدا کنید. حتی قیمتی به اندازه 1 یورو. در نتیجه از راه های سفری ارزان در اروپا می توان به خطوط هوایی زیر اشاره نمود:

  • Vueling
  • Ryanair
  • EasyJet
  • Aigle Azur
  • Wow Air
  • Eurowings
  • Flybe
  • Norwegian Air
  • Wizz Air

حتی می توانید از برنامه ها و اپلیکیشن های اسکای اسکنر (Skyscanner) و موموندو (Momondo) برای پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیما بهره ببرید. در عوض این هواپیمایی ها بر روی وزن بار و چمدان شما و یا فراموش کردن کپی و پاسپورتتان بسیار سخت گیر هستند. قیمت غذاها و امکانات درون این پروازها نیز گران است. بنابراین برای داشتن سفری ارزان در اروپا با این ایرلاین ها سعی کنید که بار کمی داشته باشید و قوانین آن ها را دقیق رعایت کنید.

قطار یوریل پس | Eurail Pass

بسیاری از افراد سفر با قطار را دوست دارند. چرا که می توانند راحت بنشینند یا دراز بکشند. کتاب بخوانند، فیلم تماشا نمایند یا مناظر زیبای بیرون را ببینند. قطار از اتوبوس راحت تر و از هواپیما کم استرس تر است. سیستم راه آهن اروپا یکی از بهترین و گسترده ترین سیستم حمل و نقل در دنیا است. اگر قصد سفر به سراسر اروپا و شرکت در توری بزرگ دارید و یا اگر سفر شما بین فواصل طولانی است و نمی خواهید پرواز کنید، دریافت بلیط قطار بهترین گزینه صرفه جویی در هزینه هاست. هزینه شما در هر سفر به مراتب کمتر خواهد شد اگر، هر کدام از بلیط ها به صورت جداگانه خریداری کنید.

استفاده از بلا بلا کار | BlaBlaCar

با بیشتر شدن اقتصاد مشارکتی یکی از روش های سفری ارزان در اروپا به وجود آمد. در این روش، مردم می توانند با افرادی در سفر آن ها هم راستا می شوند، همراه شده و سوار ماشینشان نمایند. در این میان اپلیکیشن و برنامه بلا بلا کار پادشاه این نوع سرویس هاست. این اپلیکیشن بسیار محبوب و پرطرفدار در اروپا است و به شما این اجازه را می دهد تا با افرادی که فضای اضافی در ماشین خود دارند، همسفر شوید. شما یک ماشین در راستای که می خواهید پیدا می کنید، آن ها شما را تایید می نمایند و در نهایت با آن ها همراه می شوید. قیمت های پیشنهادی حتی نزدیک به 5 یورو را در این میان پیدا خواهید کرد. این روش، بهترین راه برای داشتن سفری ارزان در اروپا است. از مزایای این روش، دیدار با مردم محلی، داشتن گفتگویی محبت آمیز، صرفه جویی در مقدار زیادی پول به جای سفر با اتوبوس و قطار و پیاده شدن در خیابان های اصلی به جای مناطق دور و حاشیه است.

ارزان ترین راه: هیچ هایکری

طبعا بهترین راه برای سفری ارزان در اروپا این است که برای آن هزینه ای پرداخت نکنید و هیچ هایک کنید. در اروپا بسیار این نوع از سفر بسیار معمول است (و حتی بسیار امن تر از آن چیزی که فکرش را می کنید). مسافران بسیاری را پیدا خواهید کرد که با این شیوه به سفر در سرتاسر اروپا پرداخته اند. با این وجود بهتر است که به دقت به آن فکر کنید و بی گدار به آب نزنید. همواره به غریزه خود اعتماد داشته باشید و از حواس ششگانه به خوبی بهره ببرید. اگر شرایط، برایتان ناامن و ناخوشایند بود، هر چه سریع تر از مهلکه دور شوید.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 352

به "روش هایی برای داشتن سفری ارزان به دور اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای داشتن سفری ارزان به دور اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید