مازوخیسم جنسی چیست؟ آیا علائم آن در شما وجود دارد؟

به گزارش دیار سلمان، انگیزه - مازوخیسم جنسی نوعی اختلال است که در آن افراد از فانتزی های جنسی و یا آرزوها و رفتارهای مربوط به عمل جنسی (واقعی، شبیه سازی شده و یا ساختگی) از جمله تحقیر، ضرب و شتم یا غیره برای رنج و عذاب و سپس برای رسیدن به اوج هیجان جنسی، استفاده می نمایند. در این اختلال، فرد از لحاظ جنسی، مورد ضرب و شتم قرار گرفته، کتک می خورد و یا در غیر این صورت مجبور به تحمل درد و یا تحقیر جسمی می گردد که این تمایل می تواند باعث ایجاد حالت پریشانی و ناراحتی بسیار زیاد در فرد گردد.

مازوخیسم جنسی چیست؟ آیا علائم آن در شما وجود دارد؟

رفتار مازوخیسمی چگونه است؟

این اعمال ممکن است محدود به تحقیر کلامی باشد و یا ممکن است شامل ضرب و شتم، محدود شدن یا سایر موارد سوء استفاده گردد. مازوخیسمی ها ممکن است فانتزی خود را بر روی خودشان انجام دهند؛ مانند بریدن یا سوراخ کردن پوست خود و یا سوزاندن خود و یا ممکن است به دنبال یک شریک باشند تا از درد و یا تحقیر در دیگران لذت ببرند. فعالیت های سادیست (کسی که از زجر دیگران لذت می برد) با یک شریک عبارتند از اسارت، تنبیه و تجاوز شبیه سازی شده.

خیال پردازی و فعالیت های ذهنی، در میان افراد بالغ، غیر معمول نیست. با این حال در بیشتر این موارد تحقیر و سو استفاده در تصورات نمایش داده می گردد. شرکت نمایندگان مطلع هستند که رفتار بازی است و از درد و جراحت واقعی اجتناب می گردد. نوع پریشانی که افراد مبتلا به این اختلال ممکن است تجربه نمایند شامل اضطراب شدید، احساس گناه، شرمندگی و وسواس فکری در رابطه با درگیر شدن در روابط جنسی است. اگر فرد دارای یک علاقه شدید جنسی باشد اما هیچ پریشانی را تجربه نکند، به عنوان این اختلال تشخیص داده نمی گردد.

آسفیکسیوفیلیا یا مرگ تصادفی در افراد مبتلا به چه صورتی است؟

یک نوع خاص از مازوخیسم جنسی، آسفیکسیوفیلیا نامیده می گردد که به موجب آن فرد رضایت جنسی را با نفس عمیق به دست می آورد. در حالی که بعضی افراد این کار را با شریک خود تجربه می نمایند، بعضی دیگر ترجیح می دهند تا تنفس خود را هنگام تنهایی حبس نمایند. انجام این کار ممکن است به مرگ تصادفی منجر گردد.

آسفیکسی جزئی یک فعالیت بالقوه خطرناک، گاهی کشنده و مهلک است که در آن فرد از طناب، بینی یا کیسه های پلاستیکی برای ایجاد حالت آسفکسی (قطع تنفس) در لحظه ارگاسم استفاده می نماید؛ این کار به منظور افزایش ارگاسم انجام می گردد، اما گاهی مرگ و میر اتفاق می افتد. رفتار مازوخیسمی از لحاظ روابط جنسی معمولا در اوایل بزرگسالی مشهود و گاهی اوقات با مازوخیسم و یا سادیسم در دوران کودکی شروع می گردد.

علایم مازوخیسم جنسی چیست؟

برای تشخیص اختلال مازوخیسم جنسی، فرد باید برانگیختگی جنسی شدید و مکرر را به وسیله کتک زدن، تحقیر شدن و یا تجربه دیگری از رنج تجربه کند. انواع ترغیب، خیال پردازی ها و یا رفتارها باید حداقل به مدت شش ماه در فرد موجود باشند و مسائل قابل توجه بالینی در زمینه های اجتماعی، شغلی و یا دیگر جنبه های مهم زندگی ایجاد نمایند.

علل و ریشه های رفتار مازوخیسمی

هیچ نظریه مورد پذیرش عمومی وجود ندارد که ریشه مازوخیسم جنسی را شرح دهد. با این حال، بعضی تئوری ها کوشش می نمایند تا حضور روابط جنسی را به طور کلی شرح دهند. مطابق یک نظریه اختلالات مازوخیسمی از تخیلات جنسی نامناسب سرکوب شده در زمان کودکی یا بزرگسالی، نشات می گیرند و علائم آن ها با وجود منع شدن، قوی تر می شوند. مطابق نظریه دیگر، رفتار سادومازوخیسم شکلی از فرار است. این افراد به وسیله تصورات باطل، احساسات جدید و متفاوتی دارند.

راه های درمان

درمان اختلالات جنسی به طور معمول شامل روان درمانی و دارو است. هدف از روان درمانی، آشکار کردن و کار به وسیله علت اصلی رفتاری است که موجب پریشانی می گردد.

درمان های شناختی شامل تغییر ساختار شناختی و آموزش همدردی هستند. بازسازی اختلالات شناختی شامل تصحیح هر گونه اعتقادات یک بیمار بوده که ممکن است آن ها را به اقدام بر روی افکار مضر راهنمایی کند. آموزش همدلی شامل یاری به مجرم شناخته شدن از دیدگاه قربانی برای شناسایی آن ها و درک آسیبی است که صورت گرفته است. درمان شناختی - رفتاری همچنین می تواند به فرد یاری کند تا مهارت ها را یاد بگیرد و خواسته های جنسی خود را به شیوه های سالم تر مدیریت کند.

روش های متداول روان درمانی شامل درمان ناسازگاری و انواع مختلفی از تکنیک های تصویر - حساسیت زدایی هستند که در آن افراد خود را در موقعیتی تصور می نمایند که در آن مشارکت می نمایند و سپس یک رویداد منفی را (برای کاهش تمایل افراد در مشارکت و فعالیت در آینده) تجربه می نمایند. برای کاهش میزان تستوسترون در بدن برای کاهش میزان نعوظ، می توان از داروهای مختلف استفاده کرد. داروهای ضد افسردگی نیز ممکن است برای کاهش میل جنسی استفاده شوند.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1308

به "مازوخیسم جنسی چیست؟ آیا علائم آن در شما وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازوخیسم جنسی چیست؟ آیا علائم آن در شما وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید