قطع 30 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

به گزارش دیار سلمان، مهر نوشت: شمار قطع و مسدود شدن سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی به وسیله فرآیند هوش مصنوعی، از مرز 30 هزار سیم کارت گذشت.

قطع 30 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

آخرین آمار ارائه شده از وضعیت برخورد با سیم کارت های شخصی ارسال نماینده پیامک تبلیغاتی، نشان می دهد که 30 هزار و 905 سیم کارت تا روز 25 آذرماه سال جاری به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم قطع سرویس شده اند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شناسایی سیم کارت هایی که نسبت به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام می نمایند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده نموده است. در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورهای موبایل داده شده سیم کارت های شخصی ارسال نماینده پیامک های تبلیغاتی شناسایی و با آنها برخورد می گردد.

آنالیز رگولاتوری حاکی از آن است که از این سیم کارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست. از این رو برمبنای حجم زیادی از پیامک که فعال می گردد این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره ها را به رگولاتوری گزارش می نمایند.

از آنجایی که ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته، نوعی تخلف محسوب می گردد، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نیز نسبت به قطع سرویس پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می نماید.

چندی پیش رگولاتوری اظهار داشت که بیش از 20 هزار سیم کارت ارسال نماینده پیامک تبلیغاتی به دلیل شکایت مشترکان قطع سرویس شده است. هم اکنون نیز بیش از 30 هزار سیم کارت با استفاده از فرآیند هوش مصنوعی، ارسال نماینده پیامک انبوه شناسایی و مسدود شده است.

پیش از این معاون وزیر ارتباطات گفته بود که در سامانه ستاره هشتصد (800) بالغ بر 30 میلیون نفر خواهان قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده اند و این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شده اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نگردد.

اما ممکن است با راه اندازی سرویس جدید، در برخی مواقع، مشترکان به طور مجدد پیامک تبلیغی دریافت نمایند که البته این موضوع مقطعی بوده و پس از به روزرسانی سیستم، باردیگر شماره آنها در لیست سیاه قرار می گیرد و پیامکی دریافت نخواهند کرد.

60231منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 173

به "قطع 30 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع 30 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید