راه اندازی شبکه ماهواره ای برای ارائه جهانی خدمات نسل پنجم

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این دو شرکت قصد دارند شبکه ای از ماهواره ها را در مدار زمین مستقر نمایند تا این ماهواره ها بتوانند شبکه های بی سیم زمینی نسل پنجم را تکمیل نمایند.

راه اندازی شبکه ماهواره ای برای ارائه جهانی خدمات نسل پنجم

شبکه های قبلی تلفن همراه بیشتر برای ارائه خدمات مخابراتی صوتی یا مشاهده ویدئوهای باکیفیت قابل استفاده بودند، اما شبکه های نسل پنجم می توانند حجم زیادی از اطلاعات را در عرض چند ثانیه منتقل نمایند و لذا با استفاده از آنها طیف گسترده ای از خدمات تفریحی، حرفه ای، چندرسانه ای و غیره در دسترس قرار می گیرد.

خدمات نسل پنجم می تواند کاربرد نظامی نیز داشته باشد و از آن برای برقراری ارتباط میان کشتی های جنگِی، نیروهای مسلح، هواپیماها، ماهواره ها و حتی سربازان پیاده استفاده کرد. ترکیب خدمات نسل پنجم با هوش مصنوعی صحنه های نبرد را متحول می نماید و افزودن حسگر به ابزار نظامی به کسب اطلاعات گسترده تری منجر می گردد.

شبکه نسل پنجم لاکهید مارتین و امنی اسپیس بر روی طیف فرکانسی 2 گیگاهرتز راه اندازی می گردد و ارتباط مستقیم بین ابزار و وسایل مختلف را ممکن می نماید. هنوز زمانی برای تکمیل و راه اندازی این شبکه اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1662

به "راه اندازی شبکه ماهواره ای برای ارائه جهانی خدمات نسل پنجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی شبکه ماهواره ای برای ارائه جهانی خدمات نسل پنجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید