عکس ، زالوها هم به تورم اقتصاد ایران چسبیدند ؛ 200 بچه زالو 8 میلیون تومان ، جدول قیمت انواع زالو در ایران

به گزارش دیار سلمان، با نگاهی به سایت های مختلف در فضای مجازی با انواع زالو و قیمت های متفاوت آن روبرو می شویم. قیمت زالوی مولد بالاتر از زالوی طبی یا آرایشی است و هر چه میزان زالو کوچک تر باشد، قیمت آن مقرون به صرفه تر است.

عکس ، زالوها هم به تورم اقتصاد ایران چسبیدند ؛ 200 بچه زالو 8 میلیون تومان ، جدول قیمت انواع زالو در ایران

به گزارش خبرنگاران، زالو درمانی روشی است که به نظر می رسد اغلب افراد سن و سال دار و هوادار طب سنتی به آن علاقمند باشند اما جالب است بدانید که امروزه در مدرن ترین کلینیک ها و مراکز درمانی از این روش قدیمی استفاده می گردد.

شاید ظاهر چسبناک و لزج زالو خوشایند همه نباشد اما این موجود پر فایده جدای از بحث درمان، به یک تجارت پر سود تبدیل شده است. تکثیر و پرورش زالو به یک شغل پر درامد تبدیل شده است و در کشوری مثل آمریکا هر یک عدد زالو بیش از 15 دلار به فروش می رسد.

قیمت های مختلف برای انواع زالو

با نگاهی به سایت های مختلف در فضای مجازی با انواع زالو و قیمت های متفاوت آن روبرو می شویم. قیمت زالوی مولد بالاتر از زالوی طبی یا آرایشی است و هر چه مقدار زالو کوتاه تر باشد، قیمت آن مقرون به صرفه تر است.

به عنوان مثال هر عدد زالوی مولد پرورشی در مقدار 10 تا 15 سانتی متر به قیمت 40 هزار تومان به فروش می رسد. بعلاوه هر عدد زالوی مولد صیدی در مقدار 10 تا 15 سانتی متر به قیمت 29 هزرا تومان، هر عدد زالوی طبی یا پزشکی در مقدار 6 تا 10 سانتی متر به قیمت 26 هزار تومان، هر عدد زالوی آرایشی در مقدار 4 تا 6 سانتی متر به قیمت 20 هزار تومان، هر عدد زالوی کبریتی در مقدار 3 تا 4 سانتی متر به قیمت 12 هزار تومان، هر عدد زالوی سوزنی در مقدار 3 تا 4 سانتی متر به قیمت 10 هزار تومان و هر عدد زالو لارو یا بچه زالو در مقدار 0.5 تا 1 سانتی متر به قیمت 8 هزار و پانصد تومان به فروش می رسد.

قیمت هر پک حاوی 200 نخ زالو

فروش زالو به صورت پک نیز انجام می گردد و قیمت های خاص خودش را دارد. گران ترین پک در بین زالوهای مولد هست به این علت که جنبه پرورشی و تجارت نیز دارد. هر پک زالو مولد حاوی 200 نخ زالو به قیمت 8 میلیون تومان به فروش می رسد.

هر پک 200 تایی زالو طبی یا پزشکی به قیمت 5 میلیون تومان، هر پک 200 تایی زالو آرایشی به قیمت 3 میلیون و 950 هزار تومان، هر پک 200 تایی زالو سوزنی به قیمت 2 میلیون تومان، هر پک 200 تایی زالو کبریتی به قیمت 2 میلیون و 800 هزار تومان و هر پک 200 تایی زالو لارو به قیمت 1 میلیون و 550 هزار تومان به فروش می رسد.

خواص درمانی زالو برای این بیماری ها

زالو درمانی در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. مسائل و بیماری های نظیر واریس، گرفتگی عروق قلب، جوش صورت، سرگیجه، سردرد میگرنی، مسائل شنوایی، آرتروز و درد مفاصل، بواسیر، اگزما، خارش بدن، عفونت لثه، سیاتیک، وسواس، خار پاشنه و فشار خون موثر است.

جالب است بدانید که ماده هیرودین در بزاق زالو رقیق کننده خون است و مسائلی نظیر لختگی در خون را درمان می نماید. دیابتی ها به علت داشتن خون غلیظ تر اغلب با فشار روی قلب و سیستم قلبی عروقی روبرو هستند و زالو درمانی با رقیق کردن خون این مشکل را رفع می نماید. با تمام این اوصاف هنوز هم این روش درمانی احتیاج به مطالعات بیشتری دارد تا ابهامات موجود در آن رفع گردد.

افرادی که ممنوعیت زالو درمانی دارند

زالوهایی که خاصیت درمان دارند، یکبار مصرف بوده و کاملا استریل هستند. معمولا زالوهای درمانی از ماه ها قبل در محیط های پرورشی نگهداری می شوند. بنابراین خطری از نظر آلودگی و انتقال عفونت و بیماری به وسیله زالوهای درمانی منتفی است. این زالوها حتی برای درمان نوزادان و اطفال نیز کاربرد دارد. اما با این حال بعضی از افراد ممنوعیت درمان به وسیله زالوها را دارند. اشخاصی که مبتلا به بیماری های خونی، انعقادی و خونریزی های غیر معمول هستند، مثلا تالاسمی ها، هموفیلی ها و کسانی که دچار کمبود پلاکت خون هستند نباید هیچ وقت سمت زالو درمانی بروند.

منبع: توسعه نیوز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2317

به "عکس ، زالوها هم به تورم اقتصاد ایران چسبیدند ؛ 200 بچه زالو 8 میلیون تومان ، جدول قیمت انواع زالو در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، زالوها هم به تورم اقتصاد ایران چسبیدند ؛ 200 بچه زالو 8 میلیون تومان ، جدول قیمت انواع زالو در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید