طراحی داخلی مطبخ و بررسی ایده های مجذوب کننده آن!

به گزارش دیار سلمان، طراحی داخلی مطبخ یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین طراحی های دکوراسیون منازل است که می بینیم. بطور کلی، آشپزخانه قلب یک خانه است و طراحی و دکوراسیون مجذوب کننده آن می تواند میل به غذا و حس طراوت را در بین اعضای خانواده بیشتر کند. در ادامه همراه ما باشید تا با چند ایده مجذوب کننده دیکوریشن آشپزخانه شما را آشنا کنیم.

طراحی داخلی مطبخ و بررسی ایده های مجذوب کننده آن!

مطبخ چیست؟ چه کاربردی در منازل دارد؟

مطبخ بخشی از آشپزخانه است که خانم های زحمتکش منازل در آنجا غذا های مورد نیاز را می پزند. ابتدای امر باید هدف از ایجاد مطبخ را بگوییم؛ برای اولین بار، مطبخ ها با هدف جداسازی فضای آشپزخانه از محیط پخت و پز برای افزایش تمیزی و راحتی نظافت آشپزخانه ابداع شدند. سپس، در طی سالیان سال، این ساختار دچار تغییرات عظیمی شد که در حال حاضر با مطبخ های امروزی همراه شده ایم.

مطبخ ها باعث می شوند تا وسایل آشپزخانه شما در مکان آشپزخانه و معمولا درون کابینت ها باقی بماند. از سمت دیگر، پخت و پز شما در مکانی دیگر ، یعنی مطبخ، اتفاق بیافتد. علاوه بر این، نظافت آشپزخانه و همچنین پخت و پز های طولانی مدت نیز با وجود مطبخ ساده تر خواهد شد.

معرفی چند ایده جالب برای طرح دیزاین آشپزخانه زیبا

دیزاین آشپزخانه بخش های مختلفی دارد که یکی از آن ها، دیزاین مطبخ است. با توجه به اینکه اثرات بخارات غذا و نیز مواد مختلفی که هنگام پخت غذا به این محیط وارد می شوند ممکن است مخرب باشند، پس بهتر است از متریال با کیفیت استفاده کنید تا بعد ها پشیمانی به سراغتان نیاید! علاوه بر این، باید دقت کنید که طراحی داخلی مطبخ می تواند شامل طراحی های مختلفی شود که ایده و سلیقه شما را می طلبد.

ما با بررسی ایده های مختلف، به شما فقط راه را در مرحله اول نشان خواهیم داد! این شما هستید که با خلاقیت و ایده پردازی خود می توانید مطبخ را با طرحی بی نظیر برای خود خلق کنید. در ادامه، 4 ایده مجذوب کننده برای طراحی دیکوریشن آشپزخانه در بخش مطبخ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

· از یک طرح ساده ولی دارای تمام جزئیات استفاده کنید!

سعی کنید در طراحی مطبخ برای منزل خود، کار مطبخ را جمع و جور جمع کنید! زیرا معمولا مطبخ ها فقط بعنوان محیطی برای پخت و پز استفاده می شوند و اگر فضای بسیار زیاد برای آن در نظر بگیرید، ممکن است دیزاین آن کمی برای شما سخت شود.

بعنوان اولین ایده، می توانید ظروف خود را پشت اجاق گاز آویزان کنید، از یک کابینت قفسه ای کوچک برای ظروف ضروری استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از یک تابلو فرش و یا تابلوی هنری دیگر برای افزایش زیبایی مطبخ استفاده کنید.

· مطبخ دوقلو طراحی کنید!

طراحی این مطبخ اصلا سخت نیست؛ به عکس نگاه کنید. ما در عکس می بینیم که بخشی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه که برای پخت و پز ضروری هستند در نظر گرفته شده است و بخشی دیگر برای قرار گرفتن اجاق گاز اختصاص داده شده است.

این طراحی معمولا هزینه کمی بالاتری نسبت به ایده اول دارد؛ زیرا شما دو بخش دارید و برای جداسازی این دو بخش نیز نیاز به استفاده از متریال دیگری دارید. اما این طرح زیبا را می توانید برای مطبخ خود پیاده کرده و از آن لذت ببرید.

· فضای اطراف مطبخ را باز طراحی کنید!

در این طرح دیزاین آشپزخانه شما نیاز به استفاده از دیوار و یا متریالی برای جداسازی کامل مطبخ ندارید! البته همین ابتدای امر ذکر کنیم که اجرایی کردن این ایده نیاز به یک تهویه هوای قوی یا هود مناسب با قدرت زیاد است که بوی غذا در کمترین مقدار ممکن به فضای خارج مطبخ برود.

در این طراحی ها مرسوم است که از قفسه های چوبی چند تکه استفاده کنید. روی این قفسه ها می توانید ظروف ادویه جات را قرار دهید تا هنگام نیاز از آن ها استفاده کنید. همچنین می توانید سبک کلاسیک و قدیمی طراحی خود را حفظ کنید و در برخی جا ها از چوب طبیعی نیز استفاده کنید.

· از رنگ های شاد برای دیکوریشن آشپزخانه استفاده کنید!

می دانیم که رنگ های شاد همیشه محبوب اند؛ بخصوص در فضای آشپزخانه و مطبخ نیز که رنگ های شاد می توانند زیبایی دو چندانی به این فضا ها بدهند. در سراسر دنیا، استفاده از رنگ های شاد باعث افزایش علاقه بین اعضای خانواده و همچنین افزایش محبت درون خانه می شود.

سعی کنید در طراحی داخلی مطبخ به این نکته توجه کنید که رنگ های شاد خوب هستند اما استفاده بیش از حد از آن ها نیز خوب نیست! سعی کنید از رنگ های بسیار روشن مثل سفید استفاده نکنید تا مجبور نباشید هر هفته تمام مطبخ را تمیز کنید! می توانید از رنگ های شاد مثل صورتی، سبز پسته ای، آبی آسمانی، بنفش و نارنجی برای طراحی این بخش آشپزخانه استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله چند ایده مجذوب کننده برای طراحی داخلی مطبخ را بررسی کردیم. گفتیم که طراحی مطبخ یکی از مهم ترین بخش های دیکوریشن آشپزخانه است. می دانیم مطبخ ها بسیار بیشتر از آشپزخانه ها استفاده می شوند؛ پس رعایت اصول دکوراسیون و طراحی داخلی آن بسیار مهم خواهد بود. علاوه بر این، با توجه به اینکه غذا و پختن آن می تواند به وسایل دیگر آشپزخانه آسیب بزند، بهتر است طراحی مطبخ برای منزل را جدی بگیرید! در طراحی مطبخ سعی کنید از متریال با کیفیت، رنگ های شاد، دکور ساده و خلاقیت های نو استفاده کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2064

به "طراحی داخلی مطبخ و بررسی ایده های مجذوب کننده آن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی مطبخ و بررسی ایده های مجذوب کننده آن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید