صادرکنندگان می توانند از صندوق توسعه ملی وام بگیرند

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/البرز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از شروع به کار سامانه پردازش یکپارچه درخواست اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی تحت عنوان سپیدار اطلاع داد.

صادرکنندگان می توانند از صندوق توسعه ملی وام بگیرند

رامین ربیعی گفت: بر اساس دستورالعمل مربوطه سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی، نسبت به ایجاد و راه اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی، موسوم به سپیدار اقدام نموده است.

به گزارش خبرنگاران، ربیعی توضیح داد: صادرنمایندگان استان البرز که متقاضی دریافت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ های ترجیحی هستند؛ می توانند از روز دوشنبه 12 خردادماه سالجاری با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس https://www.tpo.ir/ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

رئیس سازمان صمت استان البرز ادامه داد: سامانه سپیدار بر اساس مفاد ماده 1 بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال 1398 در مورد سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی طراحی شده و صادرنمایندگان می توانند درخواست های خود جهت دریافت این تسهیلات را به وسیله سامانه سپیدار به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام نمایند.

وی اضافه کرد: این سامانه به صورت اتوماتیک نسبت به پردازش اطلاعات اقدام و درخواست های وارده را به بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات، ارسال می نماید.

بنا به گفته این مسئول صادرنمایندگان باید ابتدا به سامانه مذکور مراجعه نمایند و بانک ها، مجاز به تشکیل پرونده قبل از احراز هویت از سوی سازمان توسعه تجارت ایران نیستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1148

به "صادرکنندگان می توانند از صندوق توسعه ملی وام بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرکنندگان می توانند از صندوق توسعه ملی وام بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید