سناریوی زانو روی گردن، این بار در انگلیس

به گزارش دیار سلمان، انتشار یک ویدئوی جنجالی که نشان می دهد یکی از افسران پلیس لندن زانوی خود را بر روی گردن یک مظنون سیاهپوست فشار می دهد خشم عمومی را برانگیخته است.

سناریوی زانو روی گردن، این بار در انگلیس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به تازگی یک نوار ویدئویی جنجالی، اینبار از انگلیس بیرون آمده که برای معترضان به خشونت و تبعیض نژادی پلیس، یادآور حادثه غم انگیزی است که برای جورج فلوید شهروند سیاهپوست 46 ساله آمریکایی به وقوع پیوست.

فلوید، اوایل خردادماه زیر زانوی افسر پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا جانش را از دست داد.

طبق گزارش شبکه انگلیسی بی بی سی، یک کلیپ ویدئویی که در ایسلینگتون لندن ضبط شده است، دو افسر پلیس را در پیاده رو خیابانی نشان می دهد که یک مظنون سیاهپوست را در حالیکه دستنبد به دستانش زده اند، نگه داشته اند و یکی از افسران پلیس زانوی خود را روی گردن این مرد سیاهپوست فشار می دهد.

انتشار این کلیپ ویدئویی واکنش های منفی زیادی را به همراه داشت به طوریکه پلیس کلان شهر لندن و مقام های این شهر را به واکنش واداشت و در پی آن یکی از دو افسر پلیس از انجام وظیفه عملیاتی خود اخراج شد..

طبق گزارش شبکه بی بی سی، استیو هاوس معاون کمیسر پلیس لندن نیز این تصویر ویدئویی را بسیار ناراحت نماینده توصیف کرد.

در این کلیپ ویدئویی، یکی از افسران پلیس از زانوی خود برای کنترل مظنون استفاده می نماید و یکی از دستان خود را نیز روی سر این مرد سیاهپوست قرار داده است.

مرد سیاهپوستی که دستبند به دستانش زده شده است به طور مداوم فریاد می زند: از روی گردن من بلند شو و در نهایت افسر پلیس اجازه می دهد که روی زمین بنشیند.

یکی از شاهدان ماجرا در توصیف اتفاقاتی که در صحنه اتفاق افتاده است به خبرنگار بی بی سی گفت: نگران بودم که جانش را از دست بدهد. جورج فلوید هم به همین شیوه کشته شد. اگر جمعیت از این کار پلیس فیلم نمی گرفتند، ممکن بود که او را خفه نمایند یا گردنش را بشنمایند. او با دستبند روی زمین افتاده بود، پس چه دلیلی داشت که زانویشان را روی گردن وی بگذارند؟

انتشار این نوار ویدئویی واکنش صادق خان شهردار لندن را نیز به همراه داشت که در این خصوص گفت: من عمیقاً از این حادثه دلخراش نگران شدم و این موضوع را با افسران ارشد پلیس لندن بعنوان یک موضوع فوری و مهم مطرح کردیم.

وی ادامه داد: من از این حقیقت بسیار خوشحالم که این مسئله خیلی فوری مورد آنالیز پلیس لندن نهاده شد و به درستی به دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس (IOCP) ارجاع داده شد.

بر اساس این گزارش، دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس انگلیس اعلام نموده است که تحقیقات مستقلی درباره این رخداد انجام خواهد داد.

فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی در تاریخ 25 ماه می (پنجم خردادماه) در حالیکه التماس می کرد: نمی توانم نفس بکشم، به مدت 9 دقیقه زیر زانوی افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی محبوس شده بود و در نهایت جان خود را از دست داد.

قتل فلوید به اعتراضاتی در مینیاپولیس و در پی آن دیگر شهر های آمریکا و حتی شهر های دیگر کشور های دنیا علیه خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا منجر شد و درخواست ها برای اصلاح نیروی پلیس آمریکا افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1226

به "سناریوی زانو روی گردن، این بار در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوی زانو روی گردن، این بار در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید