20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت دوم)

به گزارش دیار سلمان، اینستاگرام یکی از مشهورترین شبکه های مجازی است که می توان آن را آلبوم زنده ای از تصاویر هیجان انگیز و زیبای بسیاری از جاذبه های مشهور و پرطرفدار در سراسر دنیا نامید.

20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت دوم)

جهانی مجازی و ابزارآلاتی که در آن وجود دارد، بخش عمده ای از زندگی مردم را به خود اختصاص داده و حتی ساعت های طولانی از زندگی شخصی و اجتماعی افراد یک جامعه را درگیر خود می سازد.

یکی از رفتارهای رایج و البته محبوب و بسیار پرتکرار در این شبکه اجتماعی گسترده و دوست داشتنی، به اشتراک گذاشتن جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی است که کاربران در سفرهایشان آن ها را از نزدیک مشاهده نموده اند. اکنون شما را با بخش دیگری از جاذبه های پرطرفدار گردشگری که در اینستاگرام به مقدار قابل توجهی به اشتراک گذاشته شده است، آشنا می کنیم.

10. موزه لوور در پاریس؛ فرانسه

موزه لوور پاریس (Louvre Museum)، پربازدیدترین موزه جهان است که در مرکز فرانسه واقع شده است. این موزه در ابتدای ساخت به عنوان دژی دفاعی در شهر پاریس مورد استفاده نهاده شد و تا سال ها برای مقاومت در جنگ ها بازسازی و تقویت می شد.

این کاخ سلطنتی به دستور فیلیپ دوم و در قرون وسطی احداث شد و سال ها تغییرات، بازسازی ها و بازسازی های متعددی را به خود دید. پایان در اواخر دهه 1990 میلادی تمامی ساختمان به عنوان موزه مورد استفاده نهاده شد. موزه لوور فرانسه، بی گمان بزرگ ترین و حجیم ترین موزه جهان است و بیش از 35 هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری در آن نگهداری می گردد.

9. گرند کنیون در آریزون؛ آمریکا

گرند کنیون (Grand Canyon)، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری در استان کالیفرنیا است که از آن به عنوان عجایب هفت گانه طبیعی در جهان نیز یاد می گردد. این پدیده طبیعی دره ای است بسیار ژرف که محققان میانگین عمق آن را حدود 1 کیلومتر و 600 متر و عرضی بالغ بر 16 کیلومتر عنوان نموده اند. لازم به ذکر است که این دره عمیق بیش از 6 میلیون سال با عبور رود کلرادو از عمقی بالغ بر 446 کیلومتر به وجود آمده است. جالب است بدانید که گرند کنیون تنها از یک دره تشکیل نشده است؛ بلکه چندین دره جانبی بر اثر فرسایش آن را ایجاد نموده است. همین امر سبب شده است که دیواره های آن ترکیبی از رنگ های قهوه ای، زرد، قرمز و خاکستری بوده و محوطه ای بسیار زیبا و چشم نواز خلق گردد.

8. چشم لندن؛ انگلستان

چشم لندن (London Eye)، یکی از بزرگ ترین چرخ و فلک های سراسر جهان و بزرگ ترین چرخ و فلک اروپا است که در سال 2000 میلادی در شهر لندن راه اندازی شد. این سازه زیبا و شگفت انگیز با ارتفاعی بالغ بر 135 متر یکی از جاذبه های گردشگری در لندن است و برفراز آن می توان تمام شهر و زیبایی های رودخانه تایمز را مشاهده کرد. آنچه که این جاذبه دیدنی در لندن را خاص و منحصربه فرد می سازد، دیدنی غروب آفتاب از مقابل این سازه بشر است که چشم انداز ای وصف نشدنی را در مقابل چشمان گردشگران و بازدیدنمایندگان جلوه گر می سازد.

7. بیگ بن در لندن؛ انگلستان

بیگ بن (Big Ben)، بزرگ ترین و مشهورترین برج ساعت در جهان است که در شهر لندن و در کشور انگلستان واقع شده است. این اثر تاریخی یکی از جاذبه های گردشگری مشهور است که بازدیدنمایندگان بسیاری هنگام حضور در لندن به دیدنی آن می فرایند. برج الیزابت، نام رسمی این برج است که ساعت بیگ بن داخل آن تعبیه شده و به وسیله مردم به نام ساعت آن معروفیت یافته است. در واقع، بیگ بن، نام زنگ بزرگ سیزده تنی است که در داخل برج واقع شده است و سر هر ساعت هم به صدا در می آید.

جالب است بدانید که این جاذبه گردشگری 156 ساله با گذشت زمان همچون برج پیزای ایتالیا کج شده است. برج ساعت بیگ بن لندن، از سطح زمین، بیش از 93 متر ارتفاع دارد و ساعت آن نیز که دارای چهار جهت است، با ارتفاع 55 متری از سطح زمین نهاده شده است.

6. میدان تایمز در نیویورک؛ آمریکا

میدان تایمز (Times Square)، یکی از نمادهای کشور آمریکا است که در شهر نیویورک و در منطقه منهتن واقع شده است. در واقع می توان آن را یکی از مشهورترین میدان های جهان نامید که به علت محبوبیت و معروفیتش، روزانه جمعیت بسیاری از گردشگران و رهگذران در حال تردد در این مکان هستند. شاید بتوان بوق های سرسام آور، بچه هایی با لباس های شخصیت المو (Elmo) به همراه دیگر شخصیت های کارتون های دیزنی، موجی از گردشگران مشتاق برای ثبت عکس در این میدان و محل های عبور عابر پیاده و قرارگیری آن در منهتن، مرکز خرید شهر نیویورک از جمله معروفیت و معروفیت این مکان در سراسر جهان مطرح نمود. اکنون میدان تایمز یکی از مکان هایی است که در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام از معروفیت بسیاری برخوردار بوده و حتی اگر گردشگری آن را در فهرست مکان های دیدنی مورد نظر خود قرار نداده باشد، با حضور در نیویورک، حتما در آن حاضر می گردد.

5. استودیو جهانی فلوریدا

استودیو جهانی فلوریدا (Universal Studios Florida)، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب در منطقه اورلاندو واقع در شهر فلوریدای آمریکا است. این مکان که یک پارک تفریحی است، در 7 ژوئن سال 1990 میلادی افتتاح شد و به عنوان صنعت تفریح به ویژه تهیه فیلم سینمایی و تلویزیون و پخش و انتشار آن ها شناخته می گردد. استودیو جهانی فلوریدا، یکی از بزرگ ترین مراکز و مقر جهانی و همگانی در اورلاندو است. در این پارک می توان فیلم ها و نمایش های مشهور و متعددی را به صورت زنده به دیدن نشست. در سال 2016 میلادی این پارک میزبان 10 میلیون بازدیدنماینده از سراسر جهان بوده است و عنوان ششمین پارک برجسته در ایالات متحده و نیز نهمین پارک برجسته و ممتاز در سراسر جهان کسب کرد.

4. برج ایفل در پاریس؛ فرانسه

بی تردید نماد فرانسه و پاریس، برج ایفل است. این برج زیبا که نمونه کپی آن در چین وجود دارد، به مناسبت یکصدمین انقلاب مردم فرانسه ساخته شد. نام این برج در واقع از نام سازنده آن یعنی گوستاو ایفیل (Gustavo Eiffel) گرفته شده و از نکات جالب آن این است که این برج جزو عجایب جهان به شمار می رود. ارتفاع این برج 324 متر و تعداد پله های آن 1665 عدد است. مکانی زیبا و دیدنی که بعد از 26 ماه کار مداوم در سال 1889 میلادی افتتاح شد. لازم به ذکر است که تا به امروز بیش از 200 میلیون نفر از این برج که به یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در فرانسه تبدیل شده است، بازدید نموده اند.

3. سنترال پارک در نیویورک؛ آمریکا

سنترال پارک (Central Park)، یکی از برترین جاذبه های گردشگری در شهر نیویورک است که به عنوان مهم ترین فضای سبز این کلان شهر نیز شناخته می گردد. این مکان تفریحی عنوان پربازدیدترین پارک شهری در سراسر آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ به گونه ای که در سال 2013 نزدیک به 40 میلیون بازدیدنماینده را میزبان بوده است. مساحت سنترال پارک 315 هکتار است که در مرکز منطقه منهتن احداث شده است.

زمین بازی بچه ها، زمین های ورزشی، دریاچه های متعدد، مسیرهای پیاده روی متنوع و مکان های ایده آل برای پیک نیک و گردش خانوادگی از بخش های مختلفی است که در این پارک بزرگ وجود دارد. از جمله معروف ترین جاذبه هایی که در پارک احداث شده است می توان به باغ وحش سنترال پارک، مجسمه برنزی آلیس در سرزمین عجایب، قلعه بلوِدییِر (Belvedere Castle)، باغ شکسپیر، باغ هنرهای زیبا، فواره بتسدا (Bethesda Fountain) و پل بو (Bow Bridge) اشاره نمود که نباید بازدید از آن ها را از دست داد.

2. شهر بازی والت دیزنی در فلوریدا؛ آمریکا

والت دیزنی اورلاندو، یکی دیگر از شهر بازی های مشهور و پرطرفدار دیزنی لند در کشور آمریکا است که در منطقه اورلاندوی استان فلوریدا ساخته شده است. دیزنی لندها به عنوان دومین پارک محبوب پربازدید در سراسر جهان محسوب می گردد که بازدیدنمایندگان بسیاری در آن حضور می یابند. در این پارک می توان نوستالژی مدرن ترین و به روزترین ابزارآلات و وسایل تفریحی جهان را که در کنار یکدیگر گرد آمده است، مشاهده کرد و از آن ها لذت برد. البته ناگفته نماند که تعداد زیادی شهربازی والت دیزنی در سراسر جهان وجود دارد و این در حالی است که 52 میلیون و 500 هزار نفر از آن بازدید می نمایند. در این شهر بازی فوق العاده نیز حال و هوای کلاسیک و آثار دیزنی به وضوح حس شده و جهانیی از تفریح و شادی را در قلب خود برای بچه ها و بزرگسالان فراهم نموده است. این پارک نیز به وسیله خود والت دیزنی طراحی شده و در نوع خود کم نظیر و قابل توجه است.

1. دیزنی لند در کالیفرنیا؛ آمریکا

یکی دیگر از دیزنی لندهای مشهور و دوست داشتنی جهان در شهر آناهایم در استان کالیفرنیا و در کشور آمریکا واقع شده است. این پارک تفریحی در 18 ژانویه سال 1955 میلادی افتتاح شده است و مالک آن نیز همچون دیزنی لندهای آمریکا شرکت والت دیزنی است. در این شهربازی نیز می توان لحظاتی فراموش نشدنی و شیرین را تجربه کرد و از جهانی روزمرگی امروزی حتی برای ساعات یا دقایقی، جدا شد. این پارک محبوب از مکان های پربازدید و شلوغ در آمریکا است که تا به امروز بیش از 600 میلیون نفر از آن بازدید نموده اند.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2180

به "20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید