سرمایه گذاری 600میلیارد ریالی کرمانی ها در مرمت و احیای بناهای تاریخی

به گزارش دیار سلمان، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کرمان از سرمایه گذاری 600میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه مرمت و احیا بناهای تاریخی این استان اطلاع داد.

سرمایه گذاری 600میلیارد ریالی کرمانی ها در مرمت و احیای بناهای تاریخی

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کرمان، مدیرکل این اداره از سرمایه گذاری 600میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه مرمت و احیای بناهای تاریخی این استان اطلاع داد و گفت: در حال حاضر اعتبارات دولتی جوابگوی هزینه های مرمت و بازسازی بناهای تاریخی استان کرمان نیست و با اعتبارات موجود تنها می توان 3 تا 5درصد این بناها را احیا کرد.

فریدون فعالی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی کرمان در اجرای طرح ها و سیاست های دولت از موفقیت نسبی برخوردار بوده است، اظهار کرد: این موفقیت بیشتر در بحث استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در مرمت و احیای بناهای تاریخی بوده است.

او اضافه نمود: در سنوات گذشته هیچ بنای تاریخی در استان توسط بخش خصوصی مرمت و احیا نشده بود ولی هم اکنون حدود 600میلیارد ریال در حوزه مرمت و احیا بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری است.

فعالی ادامه داد: بخش اعظم این سرمایه گذاری در بناهایی است که به وسیله اداره کل استان و با استفاده از ظرفیت ماده 27 به بخش خصوصی واگذار شده است و عمدتاً در قالب کاربری های مرتبط با صنعت گردشگری احیا و به بهره برداری خواهند رسید.

او به اعتبارات جذب شده برای مرمت بناهای تاریخی اشاره نمود و گفت: در بحث جذب اعتبارات ابلاغی مسئله ای وجود ندارد و از ظرفیت اوراق گواهی اسناد خزانه نیز در پروژه های عمرانی و مرمتی استفاده می گردد.

فعالی بیان نمود: با توجه به حجم کار و تعداد بناهای تاریخی و ظرفیت های استان در این زمینه، اعتبارات دولتی جوابگو نبوده و کوشش شده است به منظور جبران این مساله از ظرفیت بخش خصوصی استفاده گردد.

او اضافه نمود: برای حل بعضی از مسائل حوزه مرمت و احیا بناهای تاریخی باید اعتبارات این حوزه افزایش و تسهیلات مناسبی به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی تخصیص یابد.

فعالی به دخیل کردن بیشتر دستگاه های مرتبط در امر حفاظت از بافت ها و بناهای تاریخی نظیر شهرداری ها، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن اشاره و اعلام کرد: تخصیص اعتبارات لازم به منظور تملک و آزادسازی حرایم آثار تاریخی تا حدودی می تواند مسائل موجود در بافت های تاریخی را که بسیاری از ساکنین این مناطق را دچار نموده است حل نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 608

به "سرمایه گذاری 600میلیارد ریالی کرمانی ها در مرمت و احیای بناهای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 600میلیارد ریالی کرمانی ها در مرمت و احیای بناهای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید