سربازان آینده با جت پک به خاک دشمن می فرایند

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، وزارت دفاع آمریکا مشغول آنالیز کاربردهای نظامی جت پک ها است.

سربازان آینده با جت پک به خاک دشمن می فرایند

به همین دلیل سازمان دارپا در دوم مارس امسال در بیانیه ای اظهار داشت افراد می توانند طرح سیستم های حمل و نقل شخصی هوایی قابل حمل(Portable Personal Air Mobility System) با کاربرد نظامی را ارائه نمایند.

این سازمان به وسیله دو برنامه فدرال، طرح خود را اعلام نموده که بودجه در اختیار کسب و کارهای کوچک نوآورانه در حوزه فناوری قرار می دهند.

در بیانیه دارپا به سیستم هایی اشاره شده که با استقرار در هوا برای نفوذ به خاک دشمن به کار می فرایند یا در زمین مستقر می شوند تا بدون استفاده از هواپیماهای عمود فرود موجود (مانند بالگردها) امکان تحرک بیشتری در جاده ها را فراهم نمایند.

به عبارت دیگر در آینده سربازان با استفاده از جت پک وارد خاک دشمن می شوند.

البته دارپا فقط به دنبال طراحی جت پک نیست و آماده آنالیز لباس های مجهز به بال و گلایدر نیز است. به طور کلی پنتاگون به دنبال روش های نوآورانه و جدیدی است که به فرد اجازه می دهد در هوا حرکت کند.

علاوه بر آن سیستم های مذکور باید به اندازه ای ساده باشند که هرکسی بتواند بدون تمرین از آنها استفاده کند.

در حال حاضر این سازمان بودجه ای 225 هزار دلاری برای فاز تحقیقاتی در اختیار پیمانکاران خود قرار می دهد. طی این بازه قابلیت های عملیاتی طرح های اولیه پیشنهادی آنالیز و تحلیل می گردد.

اگر طرح تأیید و وارد مرحله دوم گردد، فناوری مذکور برای انجام تست های زمینی یا هوایی توسعه می یابد تا عملکرد آن در واقعیت مورد آنالیز قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1618

به "سربازان آینده با جت پک به خاک دشمن می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سربازان آینده با جت پک به خاک دشمن می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید