سبک دکوراسیون بوهو ، چیدمانی پر از دکوری های جذاب در منزل

به گزارش دیار سلمان، سبک دکوراسیون بوهو به سبکی گفته می گردد که در آن از عناصر طبیعی، دکوری های مختلف از فرهنگ های متفاوت و همچنین عناصر بعضا غیر منتظره استفاده می گردد. سبک بوهو دقیقا برخلاف سبک مدرن بوده و چیدمان داخلی خانه از هیچ قانونی پیروی نمی کند، بنابراین دست طراح در تزیین دکوارسیون باز است چرا که می تواند از انواع رنگ ها و انواع مختلف دکوری ها حتی مدل های بعضا عجیب و غریب نیز استفاده کند. از این جهت سبک بوهو یا بوهمین را تا حدودی مشابه سبک دکوراسیون اکلکتیک می دانند. البته در سبک بوهو تقریبا دکوراسیون تمامی اتاق ها با یکدیگر فرق داشته و هیچ دو اتاقی را نمی توان شبیه به هم پیدا کرد.

سبک دکوراسیون بوهو ، چیدمانی پر از دکوری های جذاب در منزل

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق سیمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

در این مطلب با دو آپارتمان بسیار زیبا آشنا خواهید شد که از سبک دکوراسیون بوهو در چیدمان و طراحی داخلی استغاده می نمایند. یکی از آپارتمان ها، دارای رنگ های شاد و مدیترانه ای است و دیگری از تم تک رنگ استفاده می نماید. اما وجه مشترک این دو آپارتمان، حضور تاثیر گذار گل و گیاه در گوشه و کنار خانه است. حضور گیاهان، کاغذ دیواری های مرتبط با طبیعت و عناصر چوبی و حصیری باعث شده دیزاین این خانه ها بی نهایت آرامش بخش و تسکین دهنده باشد. برای آشنایی بیشتر لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اولین آپارتمانی که آنالیز خواهیم کرد فقط 55 متر مربع مساحت داشته و در شهر مسکو قرار گرفته است. تم رنگی این آپارتمان از رنگ های آبی اقیانوسی، سبز و نارنجی استفاده می نماید. در قسمت نشیمن خانه یک عدد قالیچه دستباف عشایری پهن شده که سرشار از رنگ های شاد و قوی است. تقریبا هر گوشه از اتاق نشیمن که نگاه کنیم، حداقل یک گیاه و گلدان زیبا و متفاوت می بینیم. در آشپزخانه آبی رنگ غالب بوده و نسبت به جاهای دیگر خانه حضور قوی تری دارد. کابینت های آبی با درب های چوبی و صفحه کابینت تمام چوب ظاهری فوق العاده شیک به دکوراسیون آشپزخانه داده است. اما مهمتر از این کابینت ها، قفسه های چوبی تزیین شده با انواع گل و گیاه است. البته بیشتر گیاهانی که در تصویر مشاهده می کنید داروی گیاهی بوده و در تهیه دم نوش مورد استفاده قرار می گیرند. مشاهده می کنید که استفاده از چوب و گیاه باعث شده دکوراسیون حالتی روستیک و بسیار گرم بخود بگیرد.

آشنایی با طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک گلچین

اما مهمترین و بیشترین استفاده از سبک دکوراسیون بوهو را در اتاق خواب مستر مشاهده می کنیم. جایی که با وجود تعداد زیادی گل و گیاه در اتاق خواب، باز هم از یک کاغذ دیواری با تم مرتبط با گیاهان استفاده شده است. تمام مبلمان اتاق خواب از تخت خواب گرفته تا شلف و قفسه و جایگاه ها همگی از چوب طبیعی با رنگ طبیعی خود چوب ساخته شده است. این استفاده وسیع از وسایل چوبی و حصیری حتی در حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده شده است.

سبکی نو، با دکوراسیون داخلی ماوریک آشنا شوید!

آپارتمان دوم هم از سبک دکوراسیون بوهو استفاده می نماید اما در این مورد تم آپارتمان خنثی تر از نمونه اول است چرا که فقط رنگ های قهوه ای و سفید استفاده شده است. بر روی دیوار اتاق نشیمن سبدهای حصیری دکوری قرار گرفته اند که با قالیچه به کار رفته جلوی مبل راحتی هم از لحاظ رنگی و هم از لحاظ مفهومی هماهنگی کامل دارد. رنگ مبل راحتی اما بسیار زیبا خاص است، رنگ خردلی از جمله رنگ هایی است که خیلی کم در دکوراسیون منزل بکار می رود و از همین رو می تواند جلب توجه کند. این رنگ کاملا با رنک پارکت چوبی کفپوش و همچنین میز زیر تلویزیون کاملا ست است.

در قسمت راهروی ورودی المان های سبک دکوراسیون بوهو کاملا مشهود است. پادری درب ورودی منزل و همچنین سبدهای حصیری در کمد لباس در کنار کاشی های سفید و سیاه راهرو، کاراکتری بسیار خاص و متفاوت به همین یک نقطه از خانه داده است. توجه می کنید که دکوراسیون این قسمت چقدر با دکوراسیون اتاق نشیمن متفاوت است. از ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون بوهو، همین تنوع بینظیر چیدمان اتاق های خانه است. به سقف که نگاه می کنیم متوجه یک طراحی هوشمندانه می شویم، قسمت انتهایی دیوار حمام و سرویس بهداشتی با پنجره های شیشه ای به سقف متصل شده که باعث می گردد حمام و سرویس بهداشتی نیز از نور اتاق نشیمن هنگام روزهای آفتابی استفاده کند.

معرفی دکوراسیون با مبلمان آرت دکو و مدل های دیدنی این سبک

آشپزخانه این واحد کوچک با اینکه بسیار جمع و جور است اما بسیار دلباز و زیبا طراحی شده است. در این آشپزخانه بجای استفاده از کابینت های دیواری، از شلف های دیواری باز استفاده شده تا محیط آشپزخانه گرفته و دلگیر دیده نگردد. اتاق خواب مستر نیز دیزاین بسیار جالبی دارد و با یک تخت خواب چوبی ساده و گلیم دست باف زیبا تزیین شده است. درون اتاق خواب، اتاقی مخصوص شست و شو تعبیه شده که تمام کمدهای لباس و همچنین ماشین لباسشویی و خشکشوئی درون آن تعبیه شده است.

وقتی به حمام و سرویس بهداشتی این خانه نگاه می کنیم، کاملا متوجه استفاده وسیع از سبک دکوراسیون بوهو می شویم که از المان های بسیار متفاوتی در تزیین آن استفاده شده است.

منبع: اتاق
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1190

به "سبک دکوراسیون بوهو ، چیدمانی پر از دکوری های جذاب در منزل" امتیاز دهید

1 کاربر به "سبک دکوراسیون بوهو ، چیدمانی پر از دکوری های جذاب در منزل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک دکوراسیون بوهو ، چیدمانی پر از دکوری های جذاب در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید