راهکارهایی برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر

به گزارش دیار سلمان، کاهش هزینه های حمل و نقل

قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنید می بایست برآوردی از هزینه های پیش روی خود در طول سفر داشته باشید. همیشه در نظر بگیرید که ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی و غیر منتظره ای در سفر برایتان پیش بیاید. در این صورت هزینه های سفر شما بالاتر از آن چیزی خواهد شد که پیش بینی کرده بودید. هر چند که برعکس این موضوع نیز صحت دارد. یعنی گاهی شرایطی همانند اقامت رایگان و یا یک سواری رایگان باعث می گردد که هزینه های سفرتان کاهش یابد. مجله خبرنگاران برای افرادی که زیاد سفر می نمایند، راهکارهایی برای کاهش هزینه های حمل و نقل آماده کرده تا در صورتی که می خواهید هزینه های سفرتان را کاهش دهید، از این روش ها بهره ببرید.

راهکارهایی برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر

قبل از آغاز سفر قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید

برای کاهش هزینه های حمل و نقل به سراغ تمام گزینه های پیش رو برای حمل و نقل و جابه جایی در شهر و کشور مورد نظرتان بروید. هزینه ها را قبل از سفر پیدا کنید. به سراغ هزینه ها و کرایه های تاکسی های محلی، ترانسفرهای فرودگاهی، اوبر و حتی کرایه ماشین بروید. در هر کشوری اپلیکیشن های حمل و نقل بسیاری وجود دارد که به راحتی می توانید آن ها را پیدا کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید. همانند اسنپ و تپسی در ایران در کشورهای خارجی اوبر و لیفت می تواند قیمت های به صرفه تری را برای جابه جایی بین جاذبه های و نقاط مختلف به شما ارائه دهد. از مزایای دیگر این اپلیکیشن ها، این است که دیگر احتیاجی به معطل ماندن در آب و هوای سرد یا برنامه های مختلف و سنگین بر روی گوشی ندارید.

با این وجود به شما پیشنهاد می دهیم که به سراغ اپلیکیشن رایدگورو (RideGuru) بروید. این برنامه قابلیت استفاده در 70 کشور دنیا را دارد و شما را به تمام سرویس های تاکسی و حتی سفرهای گروهی متصل می نماید. می توانید حتی به وسیله سایت وارد شده و جهت خود را وارد کنید. با این سایت و اپلیکیشن دیگر احتیاجی نیست که برای مشاهده قیمت های مختلف حمل و نقل از اپلیکیشن و سایتی به اپلیکیشن و سایت دیگر بروید. در سایت رایدگورو ارزان ترین وسیله سفر را به شما نشان می دهد. در نتیجه برای کاهش هزینه های حمل و نقل در این سایت، هم در زمان و هم در هزینه های سفرتان صرفه جویی کرده اید. گاهی اگر جهتی را با فرد دیگری مشترک شوید، هزینه های شما بسیار پایین می آید.

کارپول | Carpool

در بسیاری از شهرهای عظیم دنیا، خدمات سرویس و تاکسی متنوعی از قبیل سفرهای اشتراکی وجود دارد. با شرکت در این سفرهای اشتراکی در جهتهای مشترک، می توانید برای کاهش هزینه های حمل و نقل اقدام کنید. از این مزیت بهره ببرید. برخی از جهتها را با دیگر مسافران مشترکا حرکت کنید. با این روش می توانید بین 20 تا 40 درصد در هزینه های سفر صرفه جویی کنید. با مردم محلی یا دیگر مسافرانی که هم جهت شما هستند یا با آن ها برخورد دارید، صحبت کنید. با این حمل و نقل های گروهی می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همانند اتوبوس و قطار

عظیمترین سیستم حمل و نقل در دنیا، سیستم حمل و نقل عمومی اتوبوس و قطار است. با این وجود سیستم حمل و نقل بسیاری از کشورها، آنقدر برای گردشگران خارجی پیچیده و دردسر ساز می شوند که بسیاری از افراد قید استفاده از این وسایل را می زنند. برای کاهش هزینه های حمل و نقل به سراغ اتوبوس های عمومی و قطارها بروید. نگذارید چنین چیزی شما را برای استفاده از این وسایل دور نگه دارد. اصلا برای استفاده از این وسایل نترسید. تنها کافیست که قبل از سفر اطلاعات خود را راجع به این وسایل حمل و نقل بالا ببرید. اگر به دنبال اطلاعات ریل ها و ایستگاه های قطار و اتوبوس در شهری هستید، در مجله خبرنگاران می توانید هدایت های لازم برای حمل و نقل در کشور مورد نظرتان را بیابید. جدای از این، سایت های مختلفی راجع به نحوه استفاده از سیستم حمل و عمومی در هر کشوری وجود دارد. در کشورهای اروپایی سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوب و سازمان یافته ای وجود دارد. حتی می توانید پروازهای داخلی بسیار ارزانی پیدا کنید.

قطار یوریل، قطاری است که از میان بسیاری از کشورهای اروپایی و شهرهای مختلف می گذرد و هواداران بسیاری در میان گردشگران خارجی دارد. برای کاهش هزینه های حمل و نقل می توانید بلیط قطار یوریل و حتی قطارهای بین قاره ای را بخرید. یادتان باشد که اگر جهت شما به سمت شهرهای کوچک تر و کمتر شناخته شده ای سات که این قطار یوریل از آن نمی گذرد، روش های حمل و نقل دیگر، برایتان به صرفه تر خواهد بود.

  • نکته سفری: سفر کردن در هنگام شب با اتوبوس یا قطار و خوابیدن در این وسایل یکی از هرینه های سفر شما را رفع می نماید. در این صورت دیگر احتیاجی به رزرو اتاق در هتل برای اقامت شبانه ندارید. همچنین پس از رسیدن به مقصد زمان بیشتری برای گشت و گذار در شهر مقصدتان دارید. چرا که دیگر ساعت هایی از روزتان برای رفتن از شهری به شهر دیگر هدر نمی رود.

دوچرخه

برخلاف تصور عموم، آمستردام و کوپنهاک تنها کشورهایی نیستند که در آن ها دوچرخه به وفور یافت می گردد. شما حتی برای کاهش هزینه های حمل و نقل می توانید به سراغ دوچرخه بروید. تبنلی را کنار بگذارید و اگر در شهرهای اروپایی هستید برای رسیدن به مناطق و جاذبه های گردشگری رکاب بزنید. حتی بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های کلی سفرشان برنامه سفر با دوچرخه می چینند. هر چند که این روش زمان بیشتری را دربرمی گیرد اما برای کاهش هزینه های سفر می تواند بسیار کارساز باشد. با دریافت بسیاری از کارت های گردشگری هر شهر اروپایی امکان کرایه و استفاده از دوچرخه های شهری را نیز پیدا می کنید. دوچرخه سواری و رکاب زدن، نه تنها راه حلی برای کاهش هزینه های حمل و نقل است بلکه به شما اجازه لدت بردن از نماهای شهری، خیابان ها و کوچه ها و دیدنی های بسیاری را می دهد. در ادامه تعدادی از شهرهای عظیم دنیا که می توانید در آن ها با دوچرخه به گشت و گذار بپردازید را نام می بریم:

  • کپنهاگ، دانمارک
  • آمستردام، هلند
  • بوردو، فرانسه
  • سویل، اسپانیا
  • بارسلونا، اسپانیا
  • برلین، آلمان
  • بوینس آیرس، آرژانتین
  • دوبلین، ایرلند
  • وین، اتریش
  • پاریس، فرانسه
  • هامبورگ، آلمان
  • مونترال، کانادا

کرایه ماشین

اگر برنامه سفری به گونه ای دارید که می خواهید برای مدت طولانی مثلا برای یک هفته را در شهری اقامت کنید یا به شهرهای کمتر شناخته شده بروید، اگر ماشین کرایه کنید برایتان به صرفه تر از تاکسی دریافت است. بسیاری از جهتها در کشورهایی همانند گرجستان و اروپای شرقی سیستم حمل و نقل عمومی خوبی ندارند و برای دیدن شهرهای توریستی می بایست تاکسی بگیرید. در این صورت برای کاهش هزینه های حمل و نقل بهتر است که ماشین کرایه کنید. شاید اینطور به نظر برسد که هزینه اولیه برای کرایه یک ماشین برایتان گران تمام می گردد اما اگر هزینه های حمل و نقل در یک هفته را به علاوه انتظار و معطلی بین مقاصد سفر را محاسبه کنید، متوجه هزینه های بالا و دردسرهای بیشتر آن می شوید. همچنین کرایه ماشین برای سفر به مناطق روستایی راحت تر است. بنابراین قبل از آغاز سفر راجع به شرکت های ماشین های کرایه ای، هزینه های آن و مدارکی که برای این کار احتیاج دارید تحقیق کنید.

بسیاری از این شرکت ها را در فرودگاه ها پیدا می کنید، هر چند که قیمت های بالایی دارند. می توانید برای کرایه ماشین به سمت نواحی ارزان تر شهر و شعبه های دیگر شرکت های کرایه ماشین بروید. یک نکته را در هنگام انتخاب ماشین کرایه ای برای کاهش هزینه های حمل و نقل در نظر بگیرید: سعی کنید ماشین جمع و جور کوچکی انتخاب کنید تا از جهتهای باریک به راحتی عبور کند یا به راحتی پارک گردد. هر چند که ماشین های سافاری امکان حرکت در جاده های فرعی و خاکی را برای شما فراهم می آورد.

بی خیال پیشنهادات هتل ها شوید

قبل از اینکه به سراغ کانتر هتل و پذیرش بروید و از او برای چگونگی رسیدن به مقصدتان یاری بگیرید، به این موضوع فکر کنید که شاید آن هتل با آژانس حمل و نقلی قرارداد داشته باشد و شما را به سمت آن آژانس هدایت کند. در صورتی که این شیوه اررزان ترین و مناسب ترین راه برای رسیدن به مقصد شما نیست. در نتیجه برای کاهش هزینه های حمل و نقل خودتان کمی تحقیق میدانی کنید. از راننده های در محل بپرسید. پرسش از مردم محلی نیز می تواند به شما یاری کند. همچنین سایت هایی همانند رایدگورو (RideGuru) می تواند ارزان ترین وسایل حمل و نقل را به شما نشان دهد.

منبع: ordinarytraveler.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1050

به "راهکارهایی برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید