روسیه: فیس بوک، گوگل و یوتیوب اطلاعات رسانه های مخالف را سانسور می نمایند

به گزارش دیار سلمان، نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، گفت بعضی شبکه های اجتماعی، اطلاعات رسانه های جمعی مخالف را سانسور می نمایند.

روسیه: فیس بوک، گوگل و یوتیوب اطلاعات رسانه های مخالف را سانسور می نمایند

به گزارش به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشویچ، نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، معتقد است فیس بوک، یوتیوب و گوگل از سیاست آزادی کامل به سوی نظام سخت کنترل اطلاعات و سانسور رسانه های جمعی نامطلوب تغییر جهت داده اند.

او در جریان یک نشست که به صورت آنلاین برگزار گردید، گفت: حدود 15 سال قبل زمانی که گوگل، یوتیوب، و فیس بوک به تازگی جذب مخاطب در فضای مجازی را شروع نموده بودند سخت بود که تصور کنیم سال ها بعد این شرکت ها به یک نظام سختگیرانه در جریان اطلاعات و سانسور رسانه های ناخوشایند تغییر جهت دهند.

وی گفت در تاریخ 20 ماه مه گزارش شده است که پلتفرم ویدئویی یوتیوب که تحت کنترل آمریکا است، حساب های کانال تلویزیونی کرایم -24 و همچنین دو خبرنامه روسی زبان آنا و نیوز فرانت را حذف نموده است.

به گفته نماینده روسیه، تحت پوشش شعار های بی پروا در خصوص دموکراسی و آزادی بیان، فضای پاکسازی منظم اطلاعاتی وجود دارد که توسط بستر های اینترنتی تحت کنترل آمریکا راهنمایی می گردد و این امر را دموکراسی به سبک آمریکایی می نامند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1121

به "روسیه: فیس بوک، گوگل و یوتیوب اطلاعات رسانه های مخالف را سانسور می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: فیس بوک، گوگل و یوتیوب اطلاعات رسانه های مخالف را سانسور می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید