دستگاه ونتیلاتور داخلی به همت یکی از شرکت های پارک علم و فناوری مازندران رونمایی شد

به گزارش دیار سلمان، مدیرعامل شرکت تراشه پردازان جوان از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان مازندران از فراوری دستگاه ونتیلاتور داخلی برای بیماران کرونایی اطلاع داد که نسبت به نمونه خارجی قیمت خیلی کمتری دارد.

دستگاه ونتیلاتور داخلی به همت یکی از شرکت های پارک علم و فناوری مازندران رونمایی شد

نادعلی زاده، مدیرعامل شرکت تراشه پردازان جوان از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان مازندران در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران در مورد دستگاهی که اخیرا توسط این شرکت رونمایی شده گفت: دستگاه ونتیلاتور یک دستگاه تنفسی است که برای بیمارانی که مشکل تنفسی دارند به کار می رود و فرایند تنفسی بیمار را بهبود می بخشد.

نادعلی زاده گفت: متاسفانه قیمت نمونه خارجی ونتیلاتور حدود 450 میلیون تومان است. همچنین نمونه مشابه این دستگاه در برخی شرکت های دیگر ایرانی نیز فراوری می گردد که قیمت تمام شده آن ها نیز بسیار بالاست که طبق گفته رسانه ها شاید توان فراوری 100 عدد در ماه را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تراشه پردازان جوان تاکید نمود: دستگاه فراوریی شرکت ما عملکرد دستگاه تنفس مصنوعی را به صورت اتوماتیک اجرا می نماید؛ با این خاصیت که می توان سرعت دم و بازدم و میزان حجم هوا را بر اساس گروه سنی افراد کنترل کرد. حتی درصدد این هستیم که مانیتوری برایش تعریف کنیم تا به راحتی از حال درونی بیمار آگاه شویم.

وی اعلام نمود: در نظر داریم که آپشن های بیشتری به آن اضافه کنیم و می توان گفت که هفته ای 500 عدد را فراوری می کنیم که قیمت تمام شده هر دستگاه چیزی حدود 3 میلیون تومان خواهد بود این در حالی است که مبلغ نمونه خارجی ونتیلاتور 410 میلیون خواهد بود.

نادعلی زاده گفت: البته نباید نادیده گرفت که دستگاه فراوریی ما به قدرتمندی نمونه های خارجی نیست، اما خوشبختانه 70 درصد بیماران کرونایی در شرایط خفیف این بمیاری هستند و احتیاج دارند که مدام به دستگاه تنفسی متصل باشند که این دستگاه برایشان کارگشاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1064

به "دستگاه ونتیلاتور داخلی به همت یکی از شرکت های پارک علم و فناوری مازندران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ونتیلاتور داخلی به همت یکی از شرکت های پارک علم و فناوری مازندران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید