درمان طبیعی اکنه

به گزارش دیار سلمان، بیشتر مردم پاک کننده های طبیعی پوست را به علت این که ترس از عوارض جانبی انواع دیگر درمان ها بر روی پوست ترجیح می دهند. در واقع، اثبات شده که بعضی از درمان های طبیعی برای آکنه موثرتر از کرم ها و داروهای تجویز

درمان طبیعی اکنه

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

بیشتر مردم پاک کننده های طبیعی پوست را به علت این که ترس از عوارض جانبی انواع دیگر درمان ها بر روی پوست ترجیح می دهند. در واقع، اثبات شده که بعضی از درمان های طبیعی برای آکنه موثرتر از کرم ها و داروهای تجویز شده هستند. در این مقاله با انواع پاک کننده های طبیعی پوست آشنا می شویم.

آکنه، یکی از رایج ترین بیماری های پوستی بوده که بزرگسالان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای بعضی افراد، آکنه خفیف و گاه به گاه بوده، اما این بیماری در بعضی افراد دیگر شدید، مکرر و دردناک می باشد. حذف جای جوش ها بر روی پوست مشکل بوده و درنتیجه ظاهری نامناسب و خال خال پیدا خواهد نمود. پاک سازی طبیعی پوست به علت راحتی آن ها و نداشتن هر گونه عوارض جانبی نسبت به پاک کننده های شیمیایی ترجیح داده می شود.

روش های درمان خانگی باعث ارائه پوستی سالم و حفظ سلامت کلی پوست می شود. در این جا بعضی نکات ساده که در این زمینه مفید می باشد را ذکر می کنیم:

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ هم یکی از داروهای خانگی جهت از بین بردن آکنه می باشد. این ماده سلول های مرده پوست را از بین می برد. سفیده سه عدد تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و به منظور ایجاد یک ماسک آن را به طور کامل بر روی صورت قرار دهید. صبر کنید تا حدود 15 دقیقه این ماسک بر روی صورت به جای مانده و سپس آن را با آب شستشو دهید. روغن موجود در سطح پوست به وسیله سفیده تخم مرغ جذب شده و باعث درمان سریع تر آکنه می شود.

آرد نخود

یکی از برترین راه چاره های درمان آکنه، آرد نخود می باشد. آرد نخود به طور معجزه آسایی به درمان آکنه یاری نموده، چون باعث کنترل تولید چربی اضافی می شود. دو قاشق چای خوری آرد نخود را با یک قاشق ماست و مقداری پودر زرد چوبه ترکیب کنید. این مخلوط را بر روی صورت قرار داده و از تماس آن با چشم ها و ناحیه لب خودداری کنید. شما می توانید شیر خام و آب لیمو را به این مخلوط اضافه نموده و آن را بر روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا باعث تسکین آکنه قرمز و جای جوش ها می شود. اثرات تسکین دهنده آلوئه ورا به درمان پوست آسیب دیده یاری نموده و باعث بهبود رنگ پوست می شود. برگ آلوئه ورا را از جهت طولی برش داده و شیره آن را استخراج نموده و به صورت موضعی بر روی پوست قرار دهید. تکرار این کار به دو بار در روز باعث دریافت نتیجه سریع می شود. در صورتی که شما به این گیاه دسترسی ندارید، می توانید آن را از سوپرمارکت ها و یا فروشگاه ها بخرید. آب خالص آلوئه ورا هم جهت درمان آکنه مصرف می شود.

تصفیه منظم پوست

پوست صورت خود را دو بار در روز با استفاده از یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. پاک کننده ای انتخاب کنید که حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی نامناسب نباشد. این پاک کننده ها پوست شما را از گرد و خاک، چربی و باکتری حفظ می نماید.

لمس نکردن

جوش های صورت خود را به علت وجود سطوح بالای باکتری، با انگشت و یا هر شیء دیگری لمس نکنید. این کار می تواند باعث تشدید عفونت شده و در نتیجه منجر به زخم شود.

اجتناب از آرایش

استفاده از آرایش بر روی پوست مستعد به آکنه بسیار خطرناک است. این امر می تواند باعث شیوع بیماری هایی شده که رهایی از آن ها مشکل است.

تمیز نگه داشتن پوست

به منظور حفظ منافذ باز پوست، یک یا دو بار در هفته صورت خود را بخور دهید. آب جوش را در یک ظرف ریخته و حرارت آن را حذف کنید. سر خود را با یک حوله پوشش داده و صورت را به نزدیک ظرف ببرید. سپس صورت خود را با آب خنک بشوئید. بالش خود را هر روز عوض نموده و پوست سر خود را هم تمیز نگه دارید، چون ایجاد گرد و خاک بر روی پوست باعث تشدید آکنه می شود.

عرق

در صورتی که تمایل به رهایی از سموم به صورت سریع را دارید، احتیاج به دفع عرق از بدن دارید. حداقل سه بار در هفته و هر بار به مدت دو ساعت ورزش نموده و از حمام سونا بهره ببرید. این کار نه تنها به حل مشکل آکنه یاری می نماید، بلکه یاعث درخشان شدن پوست هم می شود.

آب

آب جهت حفظ رطوبت و عملکرد خوب بدن بسیار مهم می باشد. روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. این کار به رهایی از سموم مضر از بدن یاری می نماید. بنابراین، باعث کاهش اکنه می شود.

رژیم غذایی

مصرف غذاهای سالم برای پاکسازی طبیعی آکنه از سطح پوست بسیار مفید می باشد. خواص ضد التهابی مواد غذایی حاوی امگا 3 یافت شده در ماهی، خشکبار، لوبیا و بذر کتان به کنترل آکنه یاری می نماید. از مصرف غذاهای ناسالم و کافئین خود داری کنید، چون این غذاها می توانند رشد آکنه را افزایش دهند.

درمان طبیعی آکنه در طول دوران بارداری

در طول بارداری، نوسانات سطح هورمون معمول می باشد. اختلالات هورمونی اغلب باعت تشکیل آکنه بر روی سطح پوست می شود. داروهایی که به طور طبیعی برای درمان آکنه استفاده می شوند، در واقع برای جنین مضر بوده و باعث ایجاد نقص در هنگام تولد برای نوزاد می شود. روش های درمانی بالا بدون ایجاد هیچ گونه مسئله ای برای نوزاد به حل مشکل آکنه یاری می نماید. با این حال، در طول بارداری، در صورتی که مایل به استفاده از گیاهانی مانند بابونه، سیر، ریشه شیرین بیان و یا گل همواره بهار برای درمان آکنه هستید، با یک متخصص پوست و متخصص زنان مشورت کنید، چون این احتمال وجود دارد که گیاهان ذکر شده برای سلامت جنین مضر باشند. از مصرف بیش از حد گیاهان دارویی هم باید اجتناب کرد.

ممکن است تصور کنید که افراد معروف دارای پوستی بی عیب و نقص هستند، اما واقعیت این است که بسیاری از آن ها هم از آکنه رنج می برند.بنابراین، این را در ذخن داشته باشد که هر چقدر هم که آکنه موجود روی پوست شما شدید باشد، با داشتن یک رژیم غذایی سالم و غنی از میوه و سبزیجات تازه قطعه می توانید به حل این مشکل یاری کنید. جهت درمان طبیعی آکنه، این دروان های خانگی باید با استفاده از مواد تغذیه ای سالم همراه شود. از مصرف مواد غذایی تولید شده دوری کنید. بعلاوه توجه داشته باشید که بعضی مواقع، آکنه با استفاده از محصولات مراقبت از پوست ناسالم تشدید می شود. بنابراین، توصیه می شود که استفاده از این محصولات بر روی پوست را کاهش دهید. سعی کنید از درمان های طبیعی و موثر به منظور تمیز کردن، درخشان کردن و سالم نگه داشتن پوست بهره ببرید.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1934

به "درمان طبیعی اکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان طبیعی اکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید