داروهای گیاهی جهت درمان سرفه

به گزارش دیار سلمان، داروهای گیاهی جهت درمان سرفه بسیار آسان تهیه می شوند و در مبارزه با عفونت مؤثر می باشند. این گیاهان دارویی به کاهش گرفتگی یاری نموده، گلو را تسکین داده و از ریه ها خلط را بیرون می کشند.

داروهای گیاهی جهت درمان سرفه

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

داروهای گیاهی جهت درمان سرفه بسیار آسان تهیه می شوند و در مبارزه با عفونت مؤثر می باشند. این گیاهان دارویی به کاهش گرفتگی یاری کرده، گلو را تسکین داده و از ریه ها خلط را بیرون می کشند.

درمان گیاهی سرفه

گاهی اوقات حتی پس از اینکه سرماخوردگی خوب می گردد، به مدت چندین هفته سرفه ادامه خواهد داشت. و این موجب فشار زیادی بر روی گلو و ماهیچه های شکم شده و باعث می گردد به درد آیند.

خوشبختانه، داروهای گیاهی موثری برای سرفه وجود دارند که می توانند از مواد ساده خانگی تهیه شوند.

بخور گیاهی

بخورهای خانگی می توانند تفاوت زیادی در یاری به گرفتگی سینه و خالی کردن خلط از آن ایجاد نمایند. منظور از انجام این کار، بیرون کشیدن هرچه بیشتر خلط از ریه ها است، به این علت که این گرفتگی و تجمع خلط است که موجب سرفه های فراوان شما می گردد.

می توانید یا از دستگاه های بخور بهره ببرید و یا به راحتی یک کوزه استیل و یا کاسه پلاستیکی که بتوانید آب جوش را درون آن بریزید، بکار برید. در این قسمت کاری که بایستی انجام دهید را یادآور می شویم.

میزانی آب را در یک ظرف حرارت داده و یک مشت برگ نعنا بیابانی (peppermint) را به درون آن بریزید. اجازه دهید به جوش آمده و صبر کنید تا بخار آن در آید. چنانچه برگهای نعناع در دسترس ندارید، یک بطری از عصاره و یا روغن آن را خریده و همراه با عصاره اکالیپتوس به آب بیافزایید. بعلاوه می توانید از عصاره های روغن درخت چای استفاده نمایید، به این علت که این گیاه دارویی به همان میزان برای سرفه، سرماخوردگی و عفونت مفید می باشد.

تافی زنجبیلی

زنجبیل نسل هاست که برای درمان سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گرفته و به اسم یک درمان خانگی ضروری برای سرفه به تعداد می رود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی بوده که به کاهش عفونت قفسه سینه و گلو یاری می نماید. خواص ضد باکتریایی آن موجب می گردد که مقاومت بدن افزایش یافته و عفونت فروکش نماید. می توانید زنجبیل را رنده کرده تا از آن رشته های ریزی تهیه کرده و سپس عسل و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

این معجون را جویده و آب آن را بسیار آرام فرو دهید. اجازه دهید این آب و عصاره کار جادویی خود را روی گلو انجام دهد. آنگاه متوجه خواهید شد که مرتبه بعد که سرفه می کنید میزان زیادی خلط با آن بیرون می آید.

آب لیمو

هر دفعه که مریض می شویم و یا احساس می کنیم به چیزی مبتلا شده ایم، آب لیمو تازه، شیرین شده با عسل طبیعی می نوشیم. با ابتلاء به این بیماری، ضروری است آب لیمو داغ را با گرم کرم آب و سپس فشردن آب لیمو درون آن بنوشید. تأثیر این معجون بر روی سرفه، سرماخوردگی و احتقان ضمانت شده است.

عسل و فلفل سیاه

یک قاشق غذاخوری عسل برداشته و میزان کمی فلفل سیاه را روی آن بریزید. اکنون این معجون را قورت داده به طوریکه احساس کنید عسل به تمام نقاط درد در گلو رسیده است. این داروی خانگی به شما یاری می نماید تا بلافاصله سرفه متوقف گردد.

چای نعناع

شما می توانید چای نعناع را از هر فروشگاهی خریداری کرده و یا می توانید با استفاده از برگ تازه نعنای بیابانی چای تهیه نمایید. هنگامی که آب، بیشتر عصاره نعنا را به خود جذب کرد، می توانید به طور مستقیم آن را بنوشید و یا میزانی عسل به چای اضافه کرده سپس بنوشید.

دیگر داروها و درمانهای مفید

غرغره آب نمک به کاهش التهاب گلو یاری می نماید. سعی کنید هر چهار تا پنج ساعت آب نمک غرغره کنید تا افزایش و تراکم عفونت را از بین ببرد. سوپ مرغ هم به آرام ساختن گلو یاری می نماید، بنابراین می توانید یک وعده غذای دلچسب را حتی زمانی که همه چیز به نظر ناخوشایند میآید، نوش جان کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1937

به "داروهای گیاهی جهت درمان سرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهای گیاهی جهت درمان سرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید