خروج یونان از منطقه یورو منجر به خروج آلمان خواهد شد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: وزیر دفاع یونان تاکید نمود که اگر آتن از منطقه یورو خارج گردد این مساله با واکنشی زنجیروار روبرو خواهد شد و در نهایت منجر به خروج اسپانیا، ایتالیا و حتی آلمان از اتحادیه پولی اروپا خواهد شد.

خروج یونان از منطقه یورو منجر به خروج آلمان خواهد شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پانوس کامنوس وزیر دفاع یونان در مصاحبه با نشریه آلمانی بیلد، توضیح داد: اگر یونان از منطقه یورو خارج گردد، این مساله می تواند منجر به یک واکنش زنجیروار شده و اسپانیا، ایتالیا و حتی آلمان به دنبال یونان از منطقه یورو خارج شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: یونان احتیاج دارد تا به دنبال راه هایی برای باقی ماندن در منطقه یورو باشد ولی نباید خودش را در موضعی قرار دهد که همیشه مجبور به پرداخت هزینه باشد.

وزیر دفاع یونان گفت: اتحادیه اروپا باید زیان های اقتصادی یونان را که در نتیجه اعمال تحریم های اروپا علیه روسیه، متحمل شده، جبران کند.

ماه گذشته، وزرای دارایی یونان و منطقه یورو به توافق رسیدند تا برنامه نجات اقتصادی آتن را به مدت 4 ماه دیگر تمدید نمایند. یونان باید برای دستیابی به یاری های اقتصادی وام دهندگان بین المللی، اصلاحات بیشتری را انجام دهد.

دولت جدید یونان به رهبری آلکسیس تسیپراس بارها اعلام نموده است که زیر بار سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول نخواهد رفت.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 453

به "خروج یونان از منطقه یورو منجر به خروج آلمان خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج یونان از منطقه یورو منجر به خروج آلمان خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید