حرکت جهاددانشگاهی به سمت خودکفایی کشور است

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/فارس نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر و رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، حرکت جهاددانشگاهی به سمت خودکفایی کشور دانست و به لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از سوی این نهادانقلابی، تاکید نمود.

حرکت جهاددانشگاهی به سمت خودکفایی کشور است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

سیدموسی موسوی با تبریک فرارسیدن چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد برآمده از دل انقلاب است که بعد از تعطیلی دانشگاه در زمان انقلاب فرهنگی توانست با شناسایی ظرفیت های دانشگاهی و با برنامه های جهادی اتفاقات خوبی را برای این نظام رقم بزند.

وی گفت: مجموعه ای که توانست در اوایل دهه شصت نیروی متخصص را برای این انقلاب تربیت کند همین جهاد دانشگاهی بود. اکنون نیز عملکرد و خروجی این نهاد نشان می دهد یک مجموعه پیروز در پرورش نیروی انقلابی است.

رئیس مجموع نمایندگان فارس جهاددانشگاهی را در زمینه پژوهشی بسیار فعال دانست و یادآور شد: من اولین بار نام جهاد دانشگاهی را در دوران دفاع مقدس شنیدم؛ در آن موقع این نهاد بسیار موثر عمل کرد و هرچه زمان بیشتر می گذشت این نام و تیم نیز قوی تر می شد. در سال های نزدیکتر فعالیت این در زمینه های مختلف رشد نموده و تقریبا در همه علوم ورود نموده اند که به حمدالله هر روز شاهد خبرهای خوبی از حوزه های نفت و گاز،پزشکی، علوم انسانی و ... هستیم.

موسوی ادامه داد: این نهاد با استفاده از دانش تخصصی و نیروهای خلاق و خوشفکر می تواند احتیاجهای کشور را شناسایی و در برطرف آنها کوشش کند، البته آنچه تا به امروز دیده ایم هم همان بوده که در این شرایط تحریمی برای برطرف احتیاج ها و حرکت به جلو موثر بوده است.

وی با تاکید بر شناساندن بیشتر این نهاد انقلابی برای جوانان و نسل جدید، گفت: شاید جهاددانشگاهی برای مردم و بخصوص نسل های جدید شناخته شده نباشد، ابتدا باید این پتانسیل شناسانده گردد و با توجه ظرفیت استان فارس از تربیت یافتگان این نهاد در فرایند رو به رشد استان استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف ورود نموده و در همه آنها به پیروزیت های چشمگیری رسیده است، این نهاد در حال یاری به خودکفایی شدن کشور در زمینه های مختلف است.

موسوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار و همکاری بیشتر با بخش خصوصی از سوی جهاددانشگاهی، لزوم حمایت از این نهاد به عنوان ظرفیتی تخصصی و با تجربه از سوی دستگاه های مختلف، گفت: باید از این ظرفیت انقلابی و جهادی حمایت کرد و برای حمایت بیشتر احتیاج است که دستگاه های مختلف به موضوع ورود نمایند، جذب سرمایه گذار در برنامه های این نهاد بخصوص در حوزه صنایع می تواند بسیار موثر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1256

به "حرکت جهاددانشگاهی به سمت خودکفایی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت جهاددانشگاهی به سمت خودکفایی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید