توقیف محموله 13 تنی کلاه گیس مسلمانان اویغور چین در آمریکا

به گزارش دیار سلمان، یک فعال حقوق بشر در امور اویغورها: زنانی که از این کلاه گیس ها استفاده می نمایند، باید به این موضوع فکر نمایند که این مو متعلق به چه کسانی است و چگونه ساخته شده است.

توقیف محموله 13 تنی کلاه گیس مسلمانان اویغور چین در آمریکا

مقامات آمریکایی محموله موی انسان وارداتی از چین را توقیف نموده اند زیرا معتقدند این محموله با اردوگاه های کار اجباری مسلمانان اویغور چین در ارتباط هستند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مجله تایم، مقامات فدرال نیویورک در روزهای گذشته یک محموله 13 تنی از کلاه گیس، تکه های موی طبیعی و محصولات زیبایی مانند کلاه گیس تکه ای را توقیف کردند. محتمل است این محصولات از موی طبیعی زنان اویغور ساکن در اردوگاه های کار استان سین کیانگ چین تهیه شده باشد.

مقامات گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا ارزش این محموله 13 تنی را حدود 800 هزار دلار برآورد نموده اند.

برندا اسمیت معاون کمیسر دفتر اجرایی گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا در این باره گفت: فراوری کالاها در فضای اردوگاه های کار، نقض جدی حقوق بشر است و آمریکا با مصادره این محموله پیغام صریح و مستقیم خود را به تمام نهادها و سازمان هایی می فرستد که قصد تجارت با آمریکا را دارند. آمریکا هیچ تجارتی را بر پایه اعمال غیرقانونی و غیرانسانی تحمل نخواهد کرد.

آمریکا محموله موی صادراتی از چین را به دلیل نقض قوانین حقوق بشر توقیف کرد/ عکس: اداره گمرگ آمریکا

این دومین بار در امسال است که آمریکا دستور مصادره محموله مو از چین را با دلیل ارتباط احتمالی آن با اردوگاه های کار اجباری منطقه سین کیانگ چین صادر نموده است. این محموله برای آنالیز های بیشتر در مصادره گمرگ آمریکا قرار می گیرد.

بنا بر گزارش سازمان ملل و گروه های فعال حقوق بشری، دولت چین بیش از یک میلیون نفر از اقلیت مسلمان اویغور را در اردوگاه های کار اجباری اسکان داده است. چین بارها این ادعا را رد نموده و اردوگاه های های اجباری را جایی برای آموزش داوطلبانه زبان و فرهنگ هان چین و آموزش داوطلبانه مهارت می داند. قوم هان بیش از 90 درصد از جمعیت کشور چین را تشکیل می دهند.

روشن عباس یکی از فعالان حوزه اویغورها که خواهر پزشکش از 2 سال پیش در چین گم شده، در این باره گفت: زنانی که از این کلاه گیس ها استفاده می نمایند، باید به این موضوع فکر نمایند که این مو متعلق به چه کسانی است و چگونه ساخته شده است. عباس که در امریکا زندگی می نماید بر این باور است که خواهرش به زور به یکی از کمپ های کار در استان سین کیانگ فرستاده شده است.

وی در این باره گفت: این موضوع برای ما بسیار نگران نماینده است. من می خواهم مردم جهان به نوع برده داری این روزها فکر نمایند. خواهر من الان در جایی از این جهان نشسته و مجبور به ساخت تکه هایی از کلاه گیس است.

محموله کلاه گیس فعلی و محموله قبلی هر دو از شرق استان سین کیانگ به آمریکا ارسال شده اند. این موضوع سوء ظن به محموله های ارسالی را بیشتر می نماید.

منطقه ترکستان شرقی در چین محل زندگی مسلمانان اویغور است. دولت چین کوشش می نماید هویت و فرهنگ این مردم مسلمان را تغییر دهد. در این منطقه، مسلمانان با محدودیت های زیادی در زمینه انجام مناسک دینی و مسلمانی روبه رو هستند. از جمله اینکه دولت چین، با نادیده دریافت اسم تاریخی منطقه ترکستان شرقی، آن را به نام چینی سین کیانگ تغییر داده اند.

محموله کلاه گیس و محموله قبلی هر دو از شرق استان سین کیانگ به آمریکا ارسال شده اند

گزارش های اخیر سازمان های خبری و حقوق بشری از زندانی بودن ساکنان اردوگاه های سین کیانگ خبر می دهند. براساس این گزارش ها اویغورها و دیگر اقلیت های قومی در این کمپ ها تحت نظم عقیدتی قرار دارند و مجبور به تغییر دین و زبان خود هستند. بعضی از زندانیان آزاد شده این اردوگاه ها نیز از شکنجه خود خبر داده اند. چین مدت هاست که اویغورهای مسلمان را محدود نموده و زیر نظر دارد.

گزارش های آسوشیتدپرس و دیگر سازمان های خبری نیز نشان می دهد که اقلیت های ساکن اردوگاه ها مجبور به کار برای برندهای عظیم تجاری مانند برندهای معروف محصولات ورزشی هستند. این برندها از سوی فعالان حقوق بشر به کارخانه های سیاه معروفند.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1201

به "توقیف محموله 13 تنی کلاه گیس مسلمانان اویغور چین در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف محموله 13 تنی کلاه گیس مسلمانان اویغور چین در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید