تعاملات علمی ایران و چین در ستاد نقشه جامع علمی کشور آنالیز می گردد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، جلسه 137 شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا با موضوع آنالیز روابط علم و فناوری ایران و چین و واگذاری اختیار پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه ها برگزار گردید.

تعاملات علمی ایران و چین در ستاد نقشه جامع علمی کشور آنالیز می گردد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

عاملی در ابتدای جلسه ضمن تبریک شروع امامت امام زمان (عج) و میلاد پیامبر اکرم (ص) ابراز امیدواری کرد: این ایام که منشاء وحدت برای مسلمانان شده است برای برادری و وحدت کوشش بیشتری انجام گردد.

وی با اشاره به وحدت شکل گرفته در کشور در روزهای اخیر تأکید کرد: افزایش وحدت هم در سطح جامعه و هم در سطح بین الملل یک احتیاج و ضرورت است.

عاملی در خصوص دستور اول جلسه که به ارائه گزارش معین سیاست های تعاملات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و چین اختصاص داشت، گفت: بنا نداریم روابط دوجانبه علمی و فناوری با همه کشورها را در ستاد نقشه جامع علمی کشور آنالیز کنیم. در عین حال روابط علم و فناوری ایران و چین به جهت اهمیت راهبردی و برنامه 25 ساله در ستاد نقشه طرح و آنالیز می گردد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور چین یک امر راهبردی است، پیشنهاد داد: در بسته معین سیاست های تعاملات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و چین تنوع بخشی ایجاد و از امکانات فرصت مطالعاتی، سفرهای یک ماهه و... استفاده گردد.

وی ادامه داد: جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه شریف، معاون آموزشی وزارت بهداشت، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، دکتر امیری نیا و همچنین به همراه نماینده معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای جمع بندی نهایی موضوع تشکیل و گزارش نهایی به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه گردد.

عاملی تأکید کرد: طرح پیشنهادی سیاست های تعاملات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و چین باید ناظر به نظر دانشگاه های کشور و پیشنهادهایی بر اساس احتیاجهای موجود و واقعی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1385

به "تعاملات علمی ایران و چین در ستاد نقشه جامع علمی کشور آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاملات علمی ایران و چین در ستاد نقشه جامع علمی کشور آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید