تاکید مون جائه این به بایدن درباره ادامه گفتگوها با کره شمالی

به گزارش دیار سلمان، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت، بایدن باید با کره شمالی به منظور پیشرفتی که در جریان ملاقات میان ترامپ و کیم جونگ اون به دست آمد، تبادل نظر کند.

تاکید مون جائه این به بایدن درباره ادامه گفتگوها با کره شمالی

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز چهارشنبه در بحبوحه توقف مذاکرات با کره شمالی وارد کاخ سفید می گردد.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی که پیشنهاد میانجی گری بین پیونگ یانگ و واشنگتن را داده، گفت که به دنبال فرصتی برای قرار دادن مساله کره شمالی در اولویت سیاست خارجی بایدن است تا وی همان مسیری را که به توافق بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین نشست در سنگاپور منجر شد، بپیماید.

رهبران کره شمالی و آمریکا وعده داده بودند تا روابط جدیدی را ایجاد نموده و در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره همکاری نمایند اما دومین نشست آنها به بن بست خورد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در کنفرانس خبری امسال میلادی گفت: تحلیف بایدن یک نقطه عطف برای آغاز جدید مذاکرات بین پیونگ یانگ و آمریکا و مذاکرات دو کره است که می تواند ادامه دستاوردهای دولت ترامپ باشد.

مون جائه این ادامه داد: اگر از بیانیه سنگاپور آغاز و اقدامات مشخصی را در مذاکرات دنبال کنیم، گفتگوها می توانند سرعت را افزایش دهند.

کیم جونگ اون در جریان نشست کنگره حزب حاکم کره شمالی بر افزایش ظرفیت های اتمی کشورش تاکید نمود.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفت، مساله رزمایش های مشترک بین سئول و واشنگتن که کره شمالی مدت هاست آنها را محکوم می نماید، می تواند با احیای گروه نظامی بین دو کره مورد آنالیز قرار گیرد.

وی همچنین خواهان راه حلی دیپلماتیک با ژاپن برای جلوگیری از فروش برنامه ریزی شده دارایی های این کشور برای غرامت به قربانیان کار اجباری شد و گفت: این مساله برای روابط دو جانبه نامطلوب است.

دو کشور در خصوص میراث ناشی از استعمار ژاپن در سال های 1910 تا 1945 اختلاف نظر دارند و بعضی از کارگران سابق حکم دادگاه برای توقیف املاک داخلی شرکت های ژاپنی را به دست آورده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1564

به "تاکید مون جائه این به بایدن درباره ادامه گفتگوها با کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مون جائه این به بایدن درباره ادامه گفتگوها با کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید